דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שומרים שחיים בתוכי

שומרים שחיים בתוכי

שאלה: מי הם ה"שומרים", האם זה איזה שהם כוחות שזורקים את האדם לאחור, אם הוא לא מתאים למדרגה הבאה?

תשובתי: האדם בעצמו צריך ליצור לעצמו כאלה שומרים. כתוב: "שומרים ושוטרים תעשה לך בכל שעריך". אם זורקים אותך ללא ידיעתך, אז זה לא שומרים ושוטרים. שומרים ושוטרים, הם אלה שהאדם נכנס איתם לקשר בכך שבודק את עצמו.

שומרים ושוטרים זה בירורים פנימיים של האדם, במה הוא מתאים ובמה הוא לא מתאים, מה הוא עוד צריך לתקן בתוכו כדי להתקרב למטרה. זו היא תנועה תמידית: צעד ימינה, צעד שמאלה, כאשר מתגברים הגבורות, הדינים, במדרגות הבאות.

האדם בעצמו מברר את כל זה ומבקש משפט לעצמו, דיון פנימי. הוא רוצה לדעת מה עוד אפשר לעשות כדי להתקדם, בודק את היחס שלו לסביבה, רוצה שהסביבה תעזור לו, שיעמדו לצידו. וזה תלוי עד כמה שהוא מחזק את הקשר שלו עם הסביבה.

כל 125 המדרגות הרוחניות נקבעות לפי עד כמה האדם נדבק לסביבה. גם עכשיו אנחנו רואים את עצמנו דרך הסביבה. אם לא הייתי מרגיש שום דבר מחוצה לי, אז בכלל לא הייתי מרגיש את עצמי קיים. פרט אחד לא יכול להיות קיים, הוא מרגיש שקיים על בסיס הרגשת ההבדל בינו עצמו לבין הסביבה. בכך גם נקבע המושג של חיים ומוות.

המצב של גמר התיקון מסמל את הקשר הכולל והמוחלט בין כולם והחזרה לנשמה האחת, ללא שום פערים, שבתוכה יתגלה אור נרנח"י השווה לכולם שיהפוך לאין סופי, לחסר גבולות, לזהה עבור כל החלקים של הנשמה. לכן אני תמיד יכול לבדוק את עצמי כלפי הסביבה.

אם אני השגתי כזאת דרגה, שבה אני כל הזמן בודק ומעריך את עצמי לפי מידת הקשר שלי עם החברים ורק בזה תולה את ההתקדמות שלי, בוחן את זה כמכשיר מדידה יחיד, זה אומר, שאני כבר נמצא בתחילת הסולם הרוחני.

עד שאני לא אגלה בתוכי את השומרים והשוטרים האלה ולא אברר את כל התנאים שמציגה לי המדרגה שלי, כלומר אגלה מה נחשב בשבילה כטוב ואצטער שאני לא כזה, אתחיל לחפש אמצעים כדי לממש את התנאים האלה ובסופו של דבר אקיים אותם, עד שאני לא אעבור את כל השלבים האלה, אני לא אעשה צעד אחד קדימה.

השומרים והשוטרים הופכים לכלים הרוחניים שלי.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 02.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שופטים ושוטרים בכל השערים
שופטים ושוטרים
שפוט את עצמך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest