דף הבית / כללי / שוב ושוב, באותם מצבים…

שוב ושוב, באותם מצבים…

שוב ושוב, באותם מצבים...
שאלה:
מעמידים אותנו בכל מיני מצבים שחלקם חוזרים על עצמם, ודווקא כשחשבתי שהתגברתי, אותם דברים חוזרים. מה לא מסתדר פה?

תשובה: זה נעשה כך בכדי שנתקן סופית את המצב או נכיר בו.
יחד עם זאת, אף פעם איננו עוברים את אותם המצבים, למרות שנראה לנו כאילו אותם תנאים חוזרים. יש דמיון חיצוני, אבל זה ברמות רוחניות שונות. דומה הדבר לילד שאוכל אותו דבר כל יום, אך בגוף שגדל. כך גדלים גם אנו במצבים שנראים לנו כחוזרים על עצמם.

4 comments

  1. זהר ויקרא/ויקרא אל משה/ אות יח

    יח) זכאה חולקיה דמשה וכו': אשרי חלקו של משה, שראה כל זה, אבל צירוף זה, אוקי"ר, לא נראה לעיניו של משה, אלא צירוף הראשון שהוא ויקר"א, זה היה רואה משה. ז"ש ויקרא אל משה. וצירוף זה האחר לא גילה לו, משום שאין מודיעים שבחו של אדם בפניו. וסימניך, צאו שלושתכם, וכתוב, ויקרא אהרן ומרים, וכתוב פה אל פה אדבר בו, וכתוב לא כן עבדי משה, שאמר כל זה רק לאהרן ומרים ולא למשה. משום שאין מודיעים שבחו של אדם בפניו. פירוש. שאין הקב"ה מגלה שבחה של המדרגה אל המשיג אותה, אלא אחר שכבר חלפה המדרגה וזכה למדרגה חדשה, אז מגלה לו שבחה ושלמותה של ראשונה. הרי שאין הקב"ה מגלה שבח המדרגה, בפניה. בשעת מציאותה.

  2. פרי חכם/אגרות קודש/ עמ' קכב

    ואני מבקש אותך מאד להשיבני דעתך על מכתבי זה, ומהנעשה עוד ביניהם באריכות ובפרטות גדול, כי אני צריך לדעת כל הפרטים כדי לדעת להחזיק מגן, כי לא דבר קטן הוא, מלאכת ה' הוא.

  3. פרי חכם/אגרות קודש/ עמ' קעט

    ואם זכה לשלימו דנשמתיה, הרי להוי באבטחותא דזכי בכולא, דכלום חסר בביתא דמלכא, וליכא עניותא באתר דעותרא סגיאה.

  4. פרי חכם/אגרות קודש/עמ' צז

    קשה לי מאד להיות בחג הפסח בלונדון, והוא ביותר מפני שעדיין אני באמצע עבודתי. והגם שלבי מלא תקוות, אבל מנהגי להנות רק מההוה, שהיא היא הסגולה לקרוב העתידות הטובות. ועל כן יש לי מקום רחב של געגועים.

    אני חושב אחר הפסח לשוב ירושלימה ת"ו, ואני רוצה לראות אתכם מוכנים ומזומנים בהיכלא דמלכא, כי בשמחת חג המצות, תצאו מכל אותם דמהדרי אפתחא ברצוא ושוב…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest