דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / שדים ורוחות על פי הקבלה

שדים ורוחות על פי הקבלה

שדים ורוחות על פי הקבלה
שאלתו של משה:
האם יש שדים ורוחות בגשמיות או האם היו פעם? המקובלים מתארים בספרים שלהם שדים ורוחות ברוחניות, אבל הם לוקחים את המילים השמות והתיאורים מהעולם שלנו. מה זה שדים ורוחות בהגדרתם על פי חכמת הקבלה? ומה זה אומר שדים ורוחות בגשמיות?

תשובה: ראשית, מקובלים כותבים תמיד רק על העולם הרוחני. התורה כולה מספרת רק על העולם הרוחני, לכן היא נקראת "התורה הקדושה". "קדוֹשה" מלשון נבדלת, נבדלת מהעולם שלנו. כמו שחתן אומר לכלתו בטקס הנישואין "הרי את מקודשת לי", כלומר נבדלת מכל העולם ושייכת רק לי, כך גם התורה מקודשת, שייכת לבורא, לעולם הרוחני. קדוּשה פירושה "דרגת בינה", תכונת האהבה והנתינה הכללית, שאינה מצויה בעולם שלנו.

ולגבי שדים ורוחות – מדובר בכוחות, כוחות רוחניים. כשם שבעולמנו קיימים כוח מגנטי, כוח אלקטרוסטאטי, כוח המשיכה, חום, קור, רוח וכולי, כך בעולם הרוחני קיימים כוחות שאותם מכנים המקובלים בשמות כמו שדים, רוחות, חיות הקודש, מלאכים וכולי.

הכוחות הללו אינם מצויים אי שם בשמיים אלא בתוך נפש האדם. התורה כולה מדברת רק על לב האדם, וכל הכוחות והתכונות שמתוארים בה מצויים בתוך האדם בלבד. עלינו להיכנס אל תוך ליבנו ולתקן אותו בעזרת שילוב נכון בין כל הכוחות הרוחניים הללו, ואז נגיע למטרת הבריאה.

שדים ורוחות בגשמיות? אינני יודע על מה אתה מדבר. בכל הנוגע לעולם שלנו אני מדען ומקבל רק את מה שניתן לחוש ולמדוד. בטבע יש חוקים. אמנם חלק מהם עדיין לא גילה המדע, אך יחד עם זאת אני ממליץ לכולם להירגע – אין שדים ואין רוחות!

(מתוך התוכנית "שאל את המקובל" 34. לצפייה בתוכנית המלאה)

2 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום כבוד הרב,

    בספרי האר"י הקדוש\ שער הגלגולים- בסוף הספר יש סיפור אמיתי.

  2. רוחניות רוח הקודש לאנשים צדיקים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest