שבת שבתון

שאלה: למה בפרשת השבוע "אחרי מות", לאחר התיאור של שעיר אחד שמשלחים למדבר, ואת השעיר השני מקריבים קורבן, מתחילים שוב לדבר על השבת? הרי כבר דובר עליה בזמן יציאת מצרים?

תשובתי: במבט ראשון, אזכור של השבת נראה כחזרה מיותרת, שאין בו צורך לאף אחד.

אבל העניין הוא, שכל הפעולות שנעשות על ידינו דרושות רק כדי להביא אותנו למצב של גמר התיקון שנקרא "שבת". "שבת", מסמלת הפסקת כל עבודה, כאשר הכול מתוקן ויותר לא צריך לעשות שום דבר.

באופן כזה, המצבים שמתוקנים בהדרגה מצטרפים למצבים המתוקנים הקודמים ונאספים לקופת חיסכון כללית, שבסופו של דבר, נותנת מצב של "שבת".

אבל לאחר כל פעולה, כל מדרגה גם כן מסתיימת באותו המצב, מפני שאם למשל נתנו לי 20 קילוגרם של רצונות כדי לתקנם להשפעה ואהבה, ואני הגעתי לגמר התיקון של החלק הזה, אני נכנס למצב זמני של "שבת".

וכאשר אני מתקן באופן מלא את הנשמה שלי, אז אני מגיע למצב הסופי, ל"שבת הגדול".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי" 06.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
יום שבתון יהיה לכם
שלמות של שבת
שבת מעין עולם הבא

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/rgcGH

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest