דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שבעה מיליארדי רואי העתיד

שבעה מיליארדי רואי העתיד

שאלה: האם בעלי החיים מרגישים את כל הטבע כמערכת אחת של קשרים בין כולם?

תשובתי: כן, הם מרגישים זאת בדרגה שלהם.

שאלה: האם בדיוק מסיבה זאת הם יכולים להרגיש את העתיד?

תשובתי: בעלי החיים יכולים להרגיש רק איום כלשהו על חייהם, אך הם אינם מסוגלים להתעלות מעל הדאגה של הקיום הרגיל הבהמי. זה נקרא אינסטינקט.

בעלי החיים מרגישים קשר למערכת הכללית, אבל היא מספקת להם את הידיעה רק בדרגת החי. בעל חיים יודע מה יקרה, לכן הוא נזהר יותר מהאדם והתנהגותו יותר הגיונית.

בעלי החיים אינם טועים! יש להם את כל המידע הדרוש כדי להתקיים, מה שנקרא אינסטינקט טבעי. ולאדם זה חסר.

שאלה: אילו היה לי אינסטינקט כזה, האם יתכן שחיי היו יותר טובים? אולי לא היה לי מינוס בבנק, לא היה לי אולקוס ולא הייתי חי במתח תמידי?

תשובתי: זאת שאלה טובה, מה עדיף? כי אם היה לך אינסטינקט כזה, אתה היית בעל חיים ולא אדם. לבעל חיים יש את כל המידע לחיים טובים, הרגשת הקשר עם מטרת הבריאה ולאדם אין את זה בכלל. מדוע? מפני שבדרגת ה"מדבר" לא מקבלים את הקשר למטרת הבריאה באופן אוטומטי, אלא חייבים לרכוש אותו על ידי התפתחות עצמית.

לכל אדם יש פוטנציאל כזה, אבל צריך להתקדם בהדרגה. אי אפשר לתפוס עובר אורח מזדמן ולהתחיל לשכנע אותו שחייבים לעשות זאת. האדם צריך להבשיל לזה. אם הוא מרגיש שהוא חייב לדעת את העתיד, אז אני יכול ללמד אותו כיצד עושים זאת.

שאלה: אני מוכן ללמוד! אני ממש חייב לדעת את העתיד כי זה יפתור לי את כל הבעיות, יסביר לי כיצד להתנהג כלפי הילדים, כלפי אשתי ואיזה מקצוע עליי לבחור.

תשובתי: אתה תדע את הכול! ואם יש לך שאלה כזאת בוערת, שמביאה אותך לייאוש ודורשת מענה, זה סימן שאתה יכול לעשות זאת.

אחרי סיום הקורס לחינוך האינטגרלי (חכמת החיבור), אתה תגיע להרגשה שכל האנשים הם חלקים בלתי נפרדים של אותה המערכת, בלי שוב הבדל ביניהם, כולל אותך. ובהתחלה מספיק להגיע להרגשה כזאת אפילו כלפי אדם אחד זר ולא קרוב משפחה.

שאלה: כלומר, אם אני ארגיש אדם זר כמו את עצמי, אז על ידי זה אני יוצר בי את היכולת לראות את העתיד?

תשובתי: כן, כי אתה תרכוש חוש אינטגרלי, תצא מתוך האגו שלך, נניח לתוכי. ועליך להרגיש אותי כמו את עצמך. אם אתה מסוגל להרגיש משהו מחוץ לעצמך כמו את עצמך, אז נפתחת לפניך כל המציאות. אתה פתחת את החושים שלך ואתה יכול לראות את כל הסביבה בצורתה האמיתית.

שאלה: מדוע אני לא יכול ללמוד חשיבה אינטגרלית בעצמי, בעזרת השכל שלי, אלא אני זקוק למישהו נוסף?

תשובתי: כלפי מי אתה תצא מעצמך, אם חוץ ממך לא יהיה מישהו? זאת לא פילוסופיה מופשטת, אלא דרוש תרגול רב ופעולות רבות שבעזרתן אנחנו בודקים את כל ה"בעד" וה"נגד". זה לא פשוט, הרי אנחנו צריכים לצאת מעבר להרגשת ה"אני" שלנו. זהו התנאי הראשון של החשיבה האינטגרלית.

כשאני יוצא מתוך ה"אני" שלי אני מתחיל להרגיש את מי שנמצא מחוץ לי, ובאותה המידה אני מרגיש את הכול! אני כאילו פותח את היקף הרגשות שלי, בעל חמש דרגות של השגת המציאות המלאה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 305, 23.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האם אפשר ללמוד לראות את העתיד?
בתחתית של פירמידה הפוכה
האדם המפעיל או האדם המופעל?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest