דף הבית / כללי / שאלתם? אני עונה… – 5

שאלתם? אני עונה… – 5

photo_rav_gh70_126l.gif

שאלה: פתגם עתיק אומר "לחלום זה לא מזיק". האם זה באמת כך? אני שם לב, שאם אני חולם על משהו מתוק, אז זה בוודאות לא יקרה. האם נכון לומר, שאם רוצים משהו עדיף לגרש את החלומות?

תשובה: אם החלום משתווה לתוכנית של הבורא, הוא יתממש בוודאות… לכן חוכמת הקבלה מציעה לא לחלום, אלא להשתוות עם הבורא…

שאלה: בהקשר לסיפור של הגולם מפרג. האם היה משהו אמיתי בסיפור הזה? הרי יש קבר של הרב מפראג.

תשובה: הצדיק הגדול המהר"ל מפרג היה כמובן קיים, אבל הגולם האנושי שהוא כביכול יצר, זו אגדה. אין ניסים בעולם! אבל אנשים רוצים להאמין בניסים, ולכן יש חיים לאגדות.

שאלה: באחד השעורים הבטחת להסביר למה אנו נולדים ללא שיניים וללא שערות וגם מגיעים לזקנה כמעט בלעדיהן?

תשובה: שיניים הן סימן להתגברות. עיבוד המזון עם השיניים בדומה לאבני ריחיים המפיקות קמח מגרעינים, הוא הבירור באילו רצונות ואורות אפשר להשתמש לצמיחה הרוחנית. שערות מהמילה "סוער", בוער ברצון, הן סימן לרצונות נוספים אשר נעלמים לעת זקנה. לכן בעולם שלנו האדם מקריח לעת זקנה. המקובל הענק רמח"ל מספר על זה יפה בספר "אדיר במרום".

שאלה: ראש הממשלה אהוד אולמרט, הודיע לאחרונה על התפטרותו לאחר קדנציה שהייתה מלאה בסקנדלים, חקירות וחוסר הצלחות. הייתי רוצה לדעת, מה אתה בתור מקובל יכול להגיד על זה.

תשובה: כמו החברה, כך הנציגים שלה – הם לא יכולים להיות יותר טובים מהחברה, הרי הם תולדה שלה, במיוחד שהאגואיזם שלהם הרבה יותר גדול מאגואיזם של אזרח רגיל, אחרת הם לא היו משיגים את העמדות שלהם!

תיקון החברה צריך לצאת מבפנים, מלמטה, מההמונים ולא מהמנהיגים. המנהיגים אף פעם לא יבינו כלום חוץ מהאגואיזם שלהם והרצון שלהם לשלוט. תמיד הם ינצלו את העם והמדינה למענו. ההיסטוריה מציגה לנו את חוק האגואיזם הזה ב-100% מהמקרים.

שאלתם – אני עונה … (הפוסטים הקודמים)

2 comments

  1. בקשר לשאלה על ראש הממשלה אבל איך זה מתחבר עם הקיבוצניקים בנגב שמתפללים לגשם שכשל אחד אני חושב רוצה ראש ממשלה הגון שיודע לטפל בהכל?

  2. לדימה

    כל אחד רוצה ראש ממשלה שדואג לרצונות האגואיסטים שלו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest