שאלות שבדרך – 9

photo_rav_gh70_195.jpg

שאלה: אני לומדת את חוכמת הקבלה במשך 4 שנים. מאוד קשה לי לקלוט את המאמרים "כתבי הדור האחרון" ו"בנין החברה העתידית". בזמנו התייחסתי בצורה מאוד שלילית לקומוניזם ולסוציאליזם. מה אתה מציע: בינתיים לא לקרוא או אולי להפך, דווקא לקרוא יותר כדי להתרגל לרעיון? עם השכל אני מבינה את ההבדל, אני מקשיבה לשיעורים שלך, אבל הלב מתנגד למילה "קומונה". למרות זאת, בקבוצה במהלך הקונגרסים אני מוכנה לעשות כל עבודה שיש.

תשובה: צריך להבין בצורה מדויקת ומוחלטת את המושגים, איך שהקבלה מפרשת אותם, ובניגוד לפירוש שנתת להם בעבר, להפריד בין התוכן הנכון של המילים לבין הרגשות שלך. אני מציע לך לא לקרוא לבד את הטקסטים, אלא ללמוד מתוך השיעורים שלי מהארכיון. תשמחי להבין את המשמעות החדשה של אותן המילים.

שאלה: איך ניתן לשלב נכון את הלימוד יחד עם החיים הרגילים? הרי כשאתה מתחיל ללמוד אתה לאט-לאט נכנס לזה, ומתרחק מהסביבה ומהמשפחה (גם לפני לימוד הקבלה לא הייתי בן אדם קל).

תשובה: אתה חייב לפעול לפי לוח זמנים, לקבוע כמה זמן לתת לכל דבר ולכל מחויבות. כך תגיע להסכמה עם כולם ותפעל בהתאם.

שאלה: לפעמים אני חושב שבחיים הרגילים בן אדם שואף לנוחות שעוצרת את ההתקדמות שלו לרוחניות ולאמת, מכיוון שהמטרה שלו היא נוחות אגואיסטית. אם אצליח להתגבר על המצב הזה על ידי עבודה ויגיעה ולהגיע להכרת הרע, האם השאיפה לנוחות בכל זאת תישאר, אבל באיכות אחרת?

תשובה: כן, ולכן הנוחות אינה אסורה. העיקר – המחשבות בראש, הכוונות. האדם נמצא איפה שהמחשבות שלו נמצאות ולא משנה באילו תנאים הוא חי, הרי גם עשירים וגם עניים יכולים להיות מקובלים.

One comment

  1. תודה רבה על הפוסט, בדיוק מה שהייתי צריכה עכשיו Wink

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest