שאלות פרעה

thumbs_ruki_pered_licom_100_wp.jpg

שאלה: כמה שאני מנסה לתאר לעצמי למה אדם צריך להיאבק עם עצמו, לצאת למצב "אחר", אני לא מצליח להבין את הסיבה.

תשובה: אתה צודק, אם אין לך עדיין את הנקודה שבלב תחיה בשקט. הרי אדם תמיד מממש רק רצונות שהתעוררו בו. מי שהתעוררה בו הנקודה שבלב, מונע ע"י הרצון לגלות, להבין ולהרגיש את הבורא. והוא חייב להשיג אותו.

שאלה: כמה שאני מנסה להבין איך אפשר לשנות את הטבע שלי, כך אני מגלה שאני עוד יותר אגואיסט בכל המחשבות והרצונות שלי. אז למה במקום לחיות חיים רגילים צריך להתעסק בדברים חסרי תועלת?

תשובה: נכון, האדם אינו מסוגל לשנות את הטבע בעצמו! אבל אם הוא בכל זאת ישאף בעקשנות אל המטרה (כמו שכתוב בהקדמה לתע"ס אות קל"ג על המטפסים על הר המלך), אז העקשנות תעזור לו, והבורא ייתן לאדם כח לגלות אותו.

רק כח גילוי הבורא לאדם, יכול למשוך את האדם מהעולם הזה להרגשה שהכול נמצא בתוכו. אז יתגלה לפניו עולם נצחי ושלם. רק האור אשר ברא את הנברא מסוגל לשנות אותו ולהעלות אותו לדרגתו.

שאלה: ככל שהאדם מזדקן ונחלש, כך הוא זקוק יותר לכוחות, אבל מבלי שקיבל תשובה מהבורא מאיפה יקח כוחות?

תשובה: כל הדרך לגילוי הבורא עד המחסום מורכבת מאכזבות ומהתגברויות, כמו שכתוב על יציאת מצריים ומכות פרעה, שהוא האגו שלנו.

מכות האלו נעשות יותר ויותר כואבות, גורמות ליותר ויותר אכזבה בהשגת המטרה, שהיא לצאת מהאגו להרגשת העליון, הבורא. המכות האלו מגלות את האגו, את הטבע שלנו, את פרעה; הן מגלות לנו יותר ויותר את שליטתו עלינו.

תקרא בתורה איך הבורא כל הזמן אומר לאדם (למשה) "בוא לפרעה כי אני הכבדתי את ליבו". זאת אומרת, הבורא מגדיל בכוונה את האגו, כדי שנוכל לגלות את כל הרע שלו ונרצה לברוח ממנו!

שאלה: מה קורה אם נדמה לאדם שהוא לא יספיק להגיע למטרה, לגילוי הבורא, בגלגול הזה?

תשובה: במקרה כזה, כמו במשך הדרך כולה, יש עקרון "קבלי" אחד: "תן לו בשיניים", לאותו אחד שמסיט אותך מהדרך; לך בעקשנות ב"אמונה למעלה מהדעת" למרות ההגיון הבריא (ההגיון של "העמךָ", ההגיון הבהמי). ובתוך כל זה תחפש את עזרתו של הבורא כדי להיות מסוגל להיצמד לעיקרון הזה.

שאלה: אולי באמת כדאי לחיות בבלבול הנעים, כמו אלה שקונים את המוצרים שמוכר ברג. זאת אומרת, להסתפק בתמיכה הפסיכולוגית לאנשים, בבטחון שקרי אבל כה מתוק, שמחר הכול יהיה טוב, שהכול ניתן לשינוי ושהכול לטובה.

כל המחשבות האלה משפיעות על האדם בצורה פסיכולוגית, הוא מקבל מהן כוחות, זה עוזר לו לשרוד. יש בזה אפקט חיובי הנראה לעין.

תשובה: אף אחד לא מתווכח עם השיטות הללו, הבדוקות במשך מאות שנים. אילו יכולתי הייתי בעצמי קונה חוטים אדומים ומים קדושים. אף אחד לא מושך לקבלה את אלו שמסוגלים להרגיע את עצמם בעזרת השיטות האלה, ולשכנע את עצמם שהן פועלות.

האנשים שמסתפקים בתמיכה הפסיכולוגית הזאת, דומים לאותם האנשים שמסוגלים לסגור עיניים ולהמשיך לקחת משככי כאבים למרות שהמחלה מתפשטת. לעומת זאת מי שמשככי הכאבים אינם עוזרים לו, מי שמבין שזה שקר, ממשיך הלאה. הרי האדם לא יכול להשאיר את עצמו ללא מילוי. והוא מחפש…

למי שכבר לא ימצא שום דבר בעולם הזה שיוכל למלא אותו, הקבלה תיתן תשובה – מילוי באור העליון במידת השתוות הצורה אליו.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/wPHCE

2 comments

  1. מי שמוכן ומתגלה בו הצורך הנכון לאחר כל הייאושים- מגיע לקבלה. האם ההפצה שלנו מזרזת את תהליך הכרת הרע? שבם כנגד ההפצה יגדל האגו כזה לעומת זה? האם זה לא פוגע באלו שאינם עוד בשלים לחכמת הקבלה?

  2. שמעתי לד. יתרון ארץ בכל הוא

    ….אולם בכדי לזכות לדביקות ה', זהו לא כל כך דבר פשוט, שצריכים התאמצות ויגיעה גדולה עד שזוכים להשיג ולהרגיש, את הטוב ועונג. ומטרם זה, מוטל על האדם להצדיק את ההשגחה, ולהאמין בלמעלה מהדעת, שה' מתנהג עם הנבראים, עם בחינת טוב ומטיב ולומר "עינים להם, ולא יראו". וזה כמו שאמרו חז"ל, בא חבקוק והעמידן על אחת כמו שכתוב "וצדיק באמונתו יחיה". שפירושו, שהאדם אין צורך להתעסק בפרטים, אלא שהוא צריך לרכז את כל עבודתו על נקודה אחת, היינו כלל, שהוא בחינת אמונה בה', ועל זה יתן תפלה. כלומר, שה' יעזור לו שיהיה בידו ללכת בבחינת אמונה למעלה מהדעת. ויש סגולה באמונה, שעל ידה בא אדם לידי שנאת הפירוד, שזה נבחן שבעקיפין גורמת לו האמונה לשנוא את הפירוד.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest