שאלות מהבלוג בגרמנית

laitman_2008-11-13_6759_70.jpg

שאלה: אני סטודנט בן 26 מברלין. אני נמצא במתח רב. בזמן האחרון אני שם לב, שנעלמים לי רצונות וחשק לכל מיני דברים. יש תקופות שבהן אין לי עניין בשום דבר. כיצד ניתן להסביר מצב זה?
תשובתי: יחס כזה לחיים מופיע אצל רבים. העצה היא פשוטה, תחלק את עצמך לשני חלקים: החלק האחד ממשיך ללמוד, והחלק השני – בזמן הפנוי לומד את חוכמת הקבלה. אל תיכנע למצבי רוח ולרצונות, אלא רק לחישוב הגיוני וצלול. אם אתה לא מצליח, תפסיק ללמוד את חוכמת הקבלה. תוכל לחזור אליה אחר כך.

שאלה: קרוב לשנה אני קורא בבלוג שלך. אני גר רחוק ויכול ללמוד רק בצורה וירטואלית ולא מסוגל לשלם עבור נסיעות לקונגרסים. האם לימוד דרך המחשב מספיק ללימוד חוכמת הקבלה?
תשובתי: כן!

שאלה: אחד האחים שלי, שחונך בסביבה נוצרית, משוכנע במשיח הנוצרי ומנסה להחזיר גם אותי לאחור. אני מבינה טוב מאוד לליבו, כי בעצמי חונכתי בסביבה נוצרית וגם חשבתי כמוהו. אני לא מעוניינת בויכוחים, שלא מביאים לשום תוצאות, אבל מוכרחה להגיב לכך.
תשובתי: חוכמת הקבלה לא הורסת את הדת. את יכולה להמשיך להאמין במה שמתחשק לך. חוכמת הקבלה היא מדע על חלק מהמציאות שנסתרת מאיתנו, ושמתגלה במידת יציאתו של האדם ממחשבותיו האגואיסטיות על עצמו, וכניסתו למחשבות אלטרואיסטיות על הזולת. זה הכול. האם זה נגד הנצרות או נגד כל דת אחרת?

ידיעות קודמות בנושא:
מקצוע והתפתחות רוחנית
תנאים להתקדמות

ידיעות נוספות במדורים: לימוד חכמת הקבלה, הדת בראי הקבלה

2 comments

  1. ניתן להתחבר לנוצרים בכך שמסבירים להם שההתפתחות בחכמת הקבלה היא ההדמות לבורא. יש בנצרות עקרון כזה שיש לשאוף להגיע למעלותיו וסגולותיו של ישו, שהן אלטרואיזם, חמלה, אהבה…

  2. כמובן.אבל קודם אנחנו צריכים להיתחבר ביננו ואז נפעיל את כוח המשיכה והם מאצמם יבואו.וגם כרגע הם פועלים עלינו לאיתאחד .כמו "שבעל הסולם" מתאר את עצמנו לשק אגוזים ואנחנו נילחצים בתוחו מיצד ימין ושמאל עד שנסיר את הקליפות שלנו . ל טל יש ספר שניקרא הדור האחרון שמתאר "בעל הסולם"  את גורלה של ארץ ישר אל על פי חוכמת הקבלה .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest