דף הבית / כללי / שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

שאלות ותשובותשאלה: יוצא מדבריך שקנאה זה טוב ואגואיזם זה רע. מה ההיגיון?
תשובה: כל הנטיות ה"רעות" שונות מן האגואיזם בכך שכאשר האדם מממש אותן נכון, הוא מביא הנאה לעצמו לא לרעת האחרים, ואילו אגואיזם פירושו ניצול האחרים לתועלתך.

שאלה: האם לימוד קבלה יכול לעזור גם לאדם שאין לו כל רצון בחיים הגשמיים, במילים פשוטות אין לו רצון לחיות בעולם הזה?
תשובה: באופן כללי לקבלה מגיעים אנשים עם שאלה "בשביל מה אני חי", "מה הטעם בחיי"? אם אדם מסופק הוא לא שואל שאלות כאלה. מכיוון שבזמננו שאלות כאלו מתעוררות בהמונים, הקבלה מתגלה לכולם.

שאלה: אני בחור רווק בן 20 ולומד מעט קבלה בטלוויזיה וגם באתר הנפלא הזה… שאלתי: מצד אחד אומרים הרבה רבנים שאסור לבחורים צעירים ללמוד קבלה, אבל מצד שני הקבלה מונחת כאן באתר לפני ומשודרת בטלוויזיה בפרהסיה, בלי שום מגבלות ובלי שום אזהרה כזו או אחרת, שמותר או אסור לצעירים לעסוק וללמוד את חכמת הקבלה… אז מה היא האמת, כבוד הרב? האם מותר לצעירים כמוני לעסוק וללמוד את חוכמת הקבלה?
תשובה: בעבר המקובלים עצמם הניאו את הציבור מלימוד קבלה. כיום, אין שום הגבלה על לימוד קבלה, מפני שהגיעה "עת לעשות" כמו שאומר בעל הסולם – אנו נמצאים בשלב המסיים של קיום העולם.

שאלה: אתה טוען שאין אבולוציה בטבע אלא הפרדה בין השלבים. לא נשמע הגיוני, מאחר וצאצאים חייבים לבוא מאיפושהוא…
תשובה: כל מין יוצא מ"רשימו" (גן אינפורמטיבי) נפרד משלו. היציאה, היינו ההופעה של הרשימות האלה – הדרגתית ולכן לנו נראה שמין קודם מוליד את המין הבא אחריו, אך למעשה הקודם רק מתיר לזה שאחריו להופיע.

שאלה: אני מקבלת שאלו הם חוקי הטבע, שבעל חי אחד אוכל בעל חי אחר. אבל למה מסודרים כך החוקים? הבורא היה יכול גם לארגן את חיינו כאן אחרת, שבעלי חיים לא יצטרכו לאכול בעלי חיים אחרים. מה הסיבה שכך הוא סידר לנו את חוקי הקיום פה?
תשובה: הבורא קבע את המצב הסופי. דווקא מתוכו, מהסוף להתחלה, נבנית כל שרשרת המימוש של המחשבה הסופית. רק כך ניתן להבין משהו. כמה שלא אנסה לשכנע אותך, זה יהיה רק חוכמ'ס, פלפולים ולא יותר, כיוון שאינך רואה מדוע צריך להיות דווקא כך ולא אחרת.
המשפט "אל תראה דבר לשוטה באמצע מלאכתו" – נאמר על כולנו, ולכן אנחנו בהסתרה. אבל על כל זה, תוכלו לקרא במאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה" – אני מבקש שתקליקו!

13 comments

  1. כרמלה קלדרון

    שלום רב יקר,

    אם הבנתי נכון הבורא=אלוקים=טבע. הטבע הוא חוק. הוא בלתי אישי בעליל.

    אז אם כך אל מי אני מתפללת כאשר אני מתפללת? לעצמותו ית'?

    שאלה נוספת ברשותך. אם הכל נכתב  כבר ונחתם איך אנחנו יכולים לשנות מדרך ייסורים לדרך תורה?  לא  ברור לי הענין ואשמח לתשובתך מאירת הפנים כתמיד.

    בהוקרה רבה

    כרמלה

  2.  תכונתה של חכמת הנסתר בכללה, בעל הסולם 
    אמת המידה בבעלי החכמה

    אמנם יש מדרגות רבות גם במין האנושי עצמו, כי דבר זה נמדד בחוש ההתפתחות של כל אחד, ובמידת נסיגתו מעולם הבהמי – לעולם האנושי. כי האדם הבלתי מפותח כל צרכו, לא יוכל לחכות לפרעונו זמן רב, והוא בוחר בעבודות המשתלמות לו מיד, ואף אם יהיו במחירים נמוכים יותר. והאדם המפותח ביותר, יוכל להתאפק ולבחור בעבודות שמחירם גבוה, גם אם זמן פרעונם ממושך וארוך מאד. ותדע, שזוהי אמת המידה לבעלי החכמה, כי דבר זה תלוי בהתפתחות חומרי של כל אחד. וכל מי שיכול להאריך זמן פרעונו

    יכול להשיג מחיר יותר גדול.

    כח חוזר או "כח סבתי"

    כי אין לך תנועה בכל בעלי החיים, שתהיה בלתי נפרעת, שהוא המכונה כח המטרה, והמדרגות אינם משוערים רק לפי הרגשת השכר. דהיינו, בהתפתחות. שכל המפותח יותר הוא בעל הרגש ביותר. וממילא כח המטרה הוא פועל בו בשיעור גדול ביותר, ויש בכוחו להרבות ולגדל עמלו ביותר.

    והשנית היא האמורה לעיל. דהיינו, כח החכוי (הציפיה) לזמן פרעון – באופן שכח סבתי הזה משוער בשנים, שהם: הא' הרגש היקר, אשר ההרגש הזה, הוא הסכום של המחיר, אשר בעל הרגש גבוה נמצא המחיר גבוה, וכח הסבתי מרובה.

    והב', הוא כח ההמתנה לזמן מאוחר, אשר אפילו למחיר היותר גבוה צריכים גם-כן לגוף מפותח שיהיה לו הרגשה מן הריחוק. וכל התפתחות המגולגלת ובאה על מין האנושי, אינו רק שתי ההרגשות האמורות: הרגש יקר, והרגש מרחוק. שמידת החכמה מטפסת ועולה על ידיהם לשיא גובהה.

    להרחבה ראו,

    http://www.kab.co.il/heb/layout/set/trans_page/content/view/full/31390

  3. תודה על תשובתך.

    לא התכוונתי שתנסה לשכנע אותי, או להתפלפל. שאלתי על ההסבר לדבר, מתוך נקודת הנחה ברורה שלכל דבר קיים הסבר, וכל ההסברים נמצאים בחוכמת הקבלה.

    אני יודעת שלא כל דבר אני יכולה להבין ממקומי. ניסיתי. קיוויתי.

  4. כרמלה נשמה

    כשאת מתפללת זה לבורא. עצמותו  – זה המהות שלו, בה אנו לא מנסים לעסוק, כי אם תתחילי לנסות ולפענח מי הוא הבורא, זה יוביל אותך לבלבולים מיותרים. הבורא הוא: הטבע = אלהים, הוא עצמותו, הוא השם יתברך  – הוא כל השמות שמכנים אותו המקובלים בהתאם למצבים שונים של גילוי.

    הוא שומע הכל, אך את האפשרות לעבור את המחסום הוא יתן לך רק כשתגיעי לסוף דרגת הסתר רגיל, כשתגיעי למצב של  : חולת אהבה אני. ז"א – כשתגיעי למצב שכל כולך מכוונת רק לרצות להיות כמו הבורא בדרגת :אהבה, נתינה, השפעה. כשתעדיפי אך ורק את הבורא על פני כל העולם הזה. כשתגיעי למצב של 99 אחוז לבורא ורק אחוז אחד בשבילך.

    וכמובן , כדי לעבור את המחסום אנו חייבות להמשיך ולהשפיע על הכלי הגברי דרך לימוד , הפצה והכוונת מחשבותינו.

    ושנזכה, אמן

  5. ולגבי שאלתך השנייה – הבורא הוא זה שמוביל את האדם , שעורר בו את הנקודה שבלב, אל הקבלה, אל הסביבה שעוסקת בזה. בחירתנו החופשית היא להכנס לתוך זה – ללמוד, להפיץ ולהשפיע חסרון על הכלי הגברי !

    הבורא מקדם כל אחת מאתנו בהתאם לשורש נשמתה, ועל כן, אין טעם להתחיל ולחשבן חשבונות עם הבורא. הוא זה שיחליט בהתאם ליגיעה שניתן  – עד כמה לקדם אותנו עוד בגלגול הזה.

    מתפקידנו, לא לחשוב יתר על המידה, אלא לשאוף כאן ועכשיו להגיע לגמר התיקון האישי שלנו.

  6. רב יקר. מה לגבי הפלות יזומות בעקבות המלצות של רופאים או כל סיבה שהיא. האים זה גם אגו או מידת הרחמים כלפי הולד .איך חוכמת  הקבלה מתייחסת לזה? תודה ושבוע טוב.

  7. שלום לרב בלייטמן כבר חצי שנה אני שואל איך התפתח המדבר כתבתה שליפני מילויני שנים    הופיע אדם פרימיטיבי  איך הופיע.?       תודה אודי כץ

  8. כרמלה קלדרון

    רינת תודה על תשובתך אבל עדיין נשארתי עם השאלה אם אין לי בחירה איך אני יכולה לשנות משהו? הכל  נכתב. כולל לימוד הקבלה שלי. אז בעצם לא ניתן לשנות כלום. אם נכתבו ייסורים יהיו ייסורים. נקודה. זה מה שלא ברור לי….אז איפה הבחירה בדרך תורה?…תודה

  9. מי הוא הבורא ומה הוא רוצה מאתנו

    ראו בסרט הבא,

    http://www.youtube.com/watch?v=qdHP4GizWyk

  10. כי בהרבות ציורין כאלו, תתרבה ההכרה ביננו,

  11. נשמה, ברגע שאת בוחרת בדרך התורה, את יודעת גם איך לקרוא נכון את המפה ולהצטייד כראוי , על מנת לעבור את הדרך הזו עם כמה שפחות ייסורים.

    וזה אומר, שלכשיגיעו ייסורים , הם יהוו בשבילך הפרעות מטרתיות, ותדעי איך להתעלות מעליהם על ידי דבקות בבורא ובניית קו ימין !!!

    מקווה שעזרתי במעט

  12. ישראל רפאילוב

    שלום רב לייטמן.

    הייתה לי שאלה שמעניינת אותי מאוד.

    מה הסיבה שאלוהים ברא אותנו אם הוא רוצה שנלמד קבלה?

    תודה!

    ישראל רפאילוב.

  13. ישראל רפאילוב

    למה אלוהים לא גורם לנו לדעת קבלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest