שאלות ותשובות

שאלות ותשובותשאלה: למה במרכז "בני ברוך" אתם לומדים כל יום בשלוש בלילה?
תשובה: מתי אפשר עוד ללמוד אם יש גם עבודה ומשפחה? באילו דרכים אפשר עוד להביע את הרצון שלך? במה תיבדל מאחרים? איך אפשר להתנתק מהעולם הסובב ולהיות שקוע בשלך? נסה על עצמך, וענה לעצמך בעצמך!

שאלה: האם בכך שאני קורא בספרי הקבלה אני מענג את הבורא?
תשובה: כתוב בספר הזוהר שאין נחת רוח גדולה יותר לבורא מאשר לראות איך הילדים שלו רוצים להשיג אותו, להתחבר עימו.

שאלה: אם אשב עם עצמי בבית ואשתדל כל יום במשך 20 שעות לייצר מתוכי את הבקשה, שיבוא האור ויפעל עלי וישנה את הכוונה שלי, מכלפי עצמי לכלפי הבורא – אני יכול לחכות עוד 20 שנה וזה לא יעזור, כי מתוכי אין לי שום סיכוי לעשות את זה. האפשרות היחידה לייצר סיכוי שזה יקרה היא רק להפוך לחלק מקבוצה של כמה אנשים? האם זה נכון? כי אני לא רוצה לבזבז זמן.
תשובה: הקבלה – מדע מעשי. המקובלים גילו שכולנו חלקים ממבנה אחד של כוחות שנקרא "הנשמה הכללית" או "אדם הראשון". אדם – מלשון דומה לבורא. זוהי המטרה של התפתחות הנשמה. מטרה זו מושגת על ידי חיבור הנשמות הפרטיות לנשמה אחת. לכן כל השיטה היא חיבור. למד אותה, וממש על עצמך.

17 comments

  1. שבוע טוב ומבורך,

    מצורפים קונצרטים של מוסיקה קבלית, מומלץ בחום קונצרט ט"ו בשבט 2004

    להקשיב למוסיקה ולדברי הקישור…

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/42405

  2. אנחנו מגיעים למצב היסטורי,

    שאלתי היא, המקובלים דיברו הרבה על הצורך של הגברים בקבוצה, הם ניבאו את הגעת המצב של הדור האחרון, את "פני הדור כפני הכלב", את הגלות וכן את התיקון וכן הלאה.

    מדוע אם כך, הם לא כתבו על החלק הנשי? מדוע הם לא דיברו על הזמן שבו החיסרון החזק של הנשים יגרום להן לפעול? וכמו שכתבו על קבוצה עבור גברים ולימודים עבור גברים, הם לא דיברו על איך הצד הנשי צריך להתקדם?

    כמו שהם ידעו על כל מה שיקרה, הם ודאי ידעו על מה שיקרה עם הנשים.

  3. נראה לי שלאחרונה המח שלי פשוט לא קולט כלום בקבלה, אני כאילו מחכה שמשהו יקרה, פתאום אין לי סבלנות לשמוע דברים מופשטים והסברים, אין לי כבר את הסבלנות לקרוא טקסטים ארוכים בקבלה. אני מרגישה רחוקה ודי מיואשת.נראה לי שכבר הרבה זמן אינני מתקדמת.  יש עצות בשבילי? תודה לכם על הכל.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה- מה פירוש "מגלגלים חוב ע"י חייב וזכות ע"י זכאי" ואיך זה מתחבר עם זה שאין בחירה עד להגעה לקבלה. המון תודה והערכה!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בירידה רצינית כבר הרבה זמן, המח שלי חסום . בבקשה עצה!

  6. האם גם האישה יכולה למשוך אור לגויים?

  7. http://www.kab.co.il/heb/content/view/clean/42977

    מצורף ניגון "קדיש"

    להבדיל מן התפיסה המקובלת, קדיש היא שיר המלווה את הנשמה בדרכה

    החדשה.

  8. פרי חכם, אגרות, אגרת 18 – 1926 דף סז', שיחה 1 הרב ד"ר

    מיכאל לייטמן, 29.08.05

    עד כדי כך, שאם טועים בדרך הלא ישרה, הטעות היא בזה שאינם רואים את טעותם, ורק לאחר זמן רב הם מגיעים לסוף ללא מוצא. ומהמבוי הסתום הזה מתגלה להם שעליהם לשוב בחזרה, ולשנות את היחס מלכתחילה. וגם אז הם כביכול חושבים שיש להם מניעות. כי המשתוקקים למתנות, ודאי שיהיו להם מניעות. והמשתוקקים לפנימיות המלך, להלביש תכונת ההשפעה על עצמם בצורה חיצונית, להם אין מניעות. להם יש התפתחות, ולימוד, ושגשוג בכל רגע. מכאן, שהכול תלוי באיך האדם מתייחס לבורא, מה הוא רוצה ממנו. אם מחיצוניות הבורא הוא רוצה לקבל לפנימיותו, זה נקרא שרוצה מתנות. אם מפנימיות הבורא רוצה לקבל לחיצוניות עצמו, זה נקרא משתוקק לדבקות בבורא, להידמוֹת לו.

    "אבל "ברית אבות לא תמה", "והבא לטהר מסייעין אותו", ותכף בבוקר, בקומו משנתו יקדש הרגע הראשון בדביקותו ית', וישפוך לבו להשי"ת, שישמרהו כל הכ"ד שעות שבמעל"ע [שבמעת לעת], שלא יעבור במוחו דבר בטל, ולא ידומה לו זאת לנמנע, או למעלה מן הטבע, כי תמונת הטבע העושה המחיצה של ברזל וכו'."

    ברית אבות לא תמה", הכוונה שבטבע שלנו ישנם כוחות, הכנות, רשימות, מצבים בכוח, שיכולים אנו להסתמך עליהם, היות שמוצאנו הוא ממקור גבוה, משורש נשמתנו שנמצא באדם הראשון, במקום הדביקות. ואנו יכולים להסתמך גם על אותם המקובלים שתיקנו כבר את המלכות הכללית בתיקונים, והכינו/וסללו לנו את הדרך.

    ומי שפוסע על היסודות האלה, מגלה שיש כוחות רבים התומכים, ומחזיקים, ומטפלים בו כמו בתינוק. ומתוך החיפוש המלווה תמיכה, אדם מגלה פתאום אותיות התפילה, היינו, הפניה הנכונה לבורא, במה לפנות אליו, ולאיזו צורה לפנות. שהפנייה היא לתכונת ההשפעה, שה"להטיב לנבראיו" הוא דווקא בזה שפונה בצורה נכונה, ואז רואה שהכל הוכן בשבילו כ"ברית אבות".

    "וראוי לאדם לבטל מחיצות הטבע המוחשות לו. אלא מתחילה יאמין שאין מחיצות הטבע מפסיק אליו ית' ח"ו, ואחר כך יתפלל בכל לבו, אפילו על דבר שהוא למעלה מרצון טבעו."

    צריך אדם להבין, שכל המחיצות אינן בחיצוניותו, אלא בפנימיותו. לכן תפנה לבורא באהבה, כמו שהוא באהבה אליך, אומר בעל הסולם, ובזה תבטל כל החיצוניות, כל הפנימיות, וכל המחיצות. אין לך יותר מלשנות יחסך אליו.

    בבריאה קיימים רק שני כוחות – בורא ונברא. ובין שמגולה או נסתר יחס העליון לאדם, צריכים רק לתקן את יחס האדם לעליון. ואם האדם ישים לבו על מקום התיקון, שרק לזה הוא צריך, אז תהיה לו תפילה נכונה, וכיוון נכון, ומתוך כך יראה מה חסר לו, ומה לבקש, וממי לבקש, שמלבד הבורא אין יותר ממי. ואם מבקש כוח האהבה, אז באותו הכוח, ולאותו הכוח הוא פונה, ואותו הכוח הוא מקבל. ואז יראה שאין מחיצות מצד הטבע, מצד הבורא כלפיו, ואין שום כוחות חיצוניים שמפריעים לו. אלא כל המניעות הן שלו עצמו.

    וגם כן, אין אלה מניעות, אלא התנאים שעוזרים לו לגלות את היחס הנכון לבורא. מפני שמתוך הטבע שלו אדם אינו יכול לפנות בצורה הנכונה, ולכן הוא מקבל בכל פעם התעוררויות, והגבלות, והכבדות, רק באותן הנטיות, הפניות, שאינן נכונות. שבסופו של דבר, כל אלה צריכים להביא אותו לבחור בכיוון הנכון, ולפנות באופן הנכון לקבל עזרה מלמעלה. שיתהפך בו כיוון האהבה, ויתוקן בו הרצון במקום לאהבה עצמית לאהבת הבורא.

    "והבן את זה תמיד, גם כן בכל שעה שיהיו עוברים ושבים עליו צורות שאינם של קדושה, ויופסק כרגע, תכף בזוכרו, יראה לשפוך לבבו, שמכאן ולהלאה, יציל אותו השי"ת מהפסק מדבקותו, בכל יכולתו, ולאט לאט יתרצה לבו לה', ויחשוק להדבק בו באמת. וחפץ ה' בידו יצליח.

    יהודה לייב

    באהבה רבה לכולם, הלוואי והייתם עד כמה עמוקה האהבה אליכם

  9. הכנת עץ התלייה

    "וייטב הדבר לפני המן ויעש העץ (מגלת אסתר ה' יד') – מה עשה ?

    הלך וקצץ ארז מגינת הביתן, והוציאו בהלל וזמר והעמידו על פתח ביתו.

    אמר: למחר בשעת שחרית אתלה את מרדכי עליו.

    וכיוון שהעמידו- מדד עצמו עליו. השיבתו בת-קול ואמרה:

    "נאה לך העץ, מתוקן לך העץ מששת ימי בראשית".

    (אסתר רבה)

  10. תודה יקירה!!!

  11. אסתר המלכה:)

    אתי כהרגלך בקודש:)

    מדהימה ומקסימה והלוואי ואגיע לדרגתך:)

  12. שלום אורחת יקירה

    לכולנו זה קורה. אז או שלוקחים פסק זמן למטרת נשימה, אפשר במקביל להאזין תוך כדי מנוחה להרצאות הרב דרך האינטרנט, שאת יכולה להורידן למחשב ובכל זמן שתרצי להאזין להן.

    יש פעמים שאפילו אני נרדמת עם הרצאות אלו, ואין בכך שום פסול.

    כמו כן , יש ספרים שהרב כותב – וקל לקרוא אותם.

    למשל:"אלף עצות לחיים", "אלף שאלות על קבלה" ועוד.

     תנסי 🙂

  13. אני ממליצה לך להצטרף לקבוצה הוירטואלית, יש שם המון תמיכה, עידוד ועוד.

    נסה וראה 🙂

  14. דורית, אישה יכולה להשפיע חיסרון לכלי הגברי שלומד קבלה, אך דרך פעולות ההפצה שלה לעבר אנשים שלא לומדים, היא מן הסתם משפיעה כיתר המפיצים.

    נסי, ותיווכחי 🙂

  15. לפי מה שהבנתי מדברי הרב שפרעה והמן היו טובים לעם ,כי בזכותם זורזה הגאולה,על אותו משקל,האם גם היטלר היה טוב ליהודים?

    למה ישנם גברים הומואים ונשים לסביות,האם הנטיות האלו הם בכדי להביא נשמה לתיקון?למה התגלגלה נשמה  לבריות אלו?

  16. מעבירים אותנו כל מיני מצבים.

    רב אמר לפני כשבוע בשיעור בוקר שאנחנו צריכים דבר אחד במיוחד: מידת הסבלנות.

    כי רק אלו שמידת הסבלנות עמדה להם יזכו להגיע.

    במצבים שיש דחיה צריך בכוח לשמור על מינימום של קשר, לא להישבר, כל הזמן להזכיר לעצמך שככה הדרך שלנו, עליות וירידות. ואם נבקש כוח להתעלות, בסוף נקבל אותו.

    אני מאחלת לכולנו את זה.

  17. אסתר המלכה:)

    ממליצה על ספר 'שמעתי'.

    Wink

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest