שאלות בדרך – 7

photo_rav_gh70_107.gif

שאלה: אני לומדת קבלה מעל לשנה. לא מזמן התעוררה בעיה: האם כשבהדרגה נעלמת השאיפה לתענוגי העולם הזה, ונשארים מינימום רצונות הנדרשים לתחזוקת הגוף, זה מהווה נסיגה? האם ניתן, בדרך כלשהי,לפתח רצון למילוי? כעת אני מרגישה שאני הופכת ליצור חד- תאי (אמבה). למרות שאני לא מציבה לעצמי שום מגבלות, איני רואה משמעות "בתנועות מיותרות". לאן נעלם האגואיזם שלי? אם נרדם, כיצד להעירו?

תשובה: את מגלה, כי אין טעם למלא את האגו. כתוצאה מהגילוי הזה "נעלמו" הכוחות (חומרי הדלק) לשאוף למשהו גשמי, אך גם הרוחני נעלם, וכבר לא מושך, כך קורה לרבים בעולם הזה, וזה מביא לתחושת ריקנות ודיכאון (המחלה הנפוצה ביותר בעולם). שתי התחושות הללו נגרמות ע"י הבורא בכוונה, כדי ליצור אפשרות לחופש בחירה, למאמצים שלך, מעל הטבע. למעשה כל מה שאנו יכולים לעשות, הבורא עושה בנו. אם מתגלה בך ריקנות של העולם הזה, העולם הזה מפסיק למשוך אותך, ואז בלימוד הנכון ובהשתתפות בקבוצה, תוכלי להגיע לחשיבות המטרה הרוחנית – גילוי הבורא (אהבת הזולת). על הרצון הזה יורד אור עליון, אור מקיף, אשר יביא תחושה של רוחניות, כלומר תחושת הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה. קבלי את חשיבות הרוחניות מחברים!

שאלה: אני מארה"ב. לאחר ביקור לימודי בבני – ברוך בארץ הרגשתי לראשונה בחיי, שהנשמה שלי מרגישה בבית. היה בזה כח חזק מגופי. זה גרם לעימותים רבים בעשייה הגשמית. כעת, כשחזרתי הביתה, אין לי רצון לכלום. כך קורה לי לאחר כל קונגרס וכל מגע רציני עם בני – ברוך. למה זה קורה, וכיצד אוכל לעבור מצבים אלו?

תשובה: זה טבעי. בבני-ברוך יש מצבור של אוירה רוחנית! אתה מתמלא בה. מה שנחוץ, לאחר החזרה הביתה, זה להרים את חשיבות החיים הרוחניים לאחר הפגישה בקונגרס, כדי שהם יהיו באותה רמה כמו שהרגשת אצלנו.

שאלה: בזמן ההפצה ליוו אותי הפרעות בריאות למיניהן: נפילה, דלקת עיניים, שיניים וכו'… הדעה הכללית, שהפרעות אומרות לך מלמעלה שלא צריך לעשות זאת, צריך לשנות ראיה וכו'. אני חושבת אחרת: חייבים להתאמץ, על מנת לחזק את הכוונה להשגת המטרה. אני מבקשת הסבר, כיצד נכון להסביר את ההפרעות האלה?

תשובה: אם הגוף הבהמי בדרך כלל בריא מבחינה פיזית ונפשית, צריך, מבלי לשים לב אליו, להתגבר על ההפרעות. ואם ההפרעות דורשות לרפא אותן, לפנות מיידית לרופא ובמקביל, ללמוד ולהפיץ.

עניתי פעם בבלוג שהקבלה חשובה ממשפחה, שאם אישה מתנגדת, ושום שכנועים ופשרות לא עוזרים, אז בשביל הנשמה מותר להתגרש. קיבלתי כמה תגובות מופתעות: "איך זה?" אנשים לא מבינים, כי חיים ללא השגה, ללא מטרה שעומדת בפני כל אדם, הם חיים חסרי משמעות. לצורך השגת המטרה נבראו השמים, האדמה וכל אחד מאיתנו, ולא לצורך בניית זוג גשמי, ולא כדי להפוך לעבד של האגו של בן- הזוג.

המסקנה: בכל המצבים בחיים רק המטרה הרוחנית מגדירה את התנהגותנו.

5 comments

  1. רב ,פשוט הופתענו כשענית לאישה את ההפך שבעלה הוא מלאך שלה…ולגבר שאשה לא מפרגנת להתגרש,למה האפליה?

  2. רב יקר  ומלא קסם.  אני פוחדת לדמיין מה היינו  עושים בלעדיכם???????

    במחשבות, ברצונות, בכוחות,  בהככככככלל   אנחנו  איתכם  ושומרים

    עליכם על הכלי העולמי !!!!!

  3. מוסכם ללא ספק שהויה רוחנית היא סם החיים, ובכל זאת:"ואח"כ לא יוכל לשלחה, בגלות כל ימיו, משום כי לו תהיה לאשה. כמו שנאמר, ואשרתיך לי לעולם. ומקרא אחר, כי בועליך עושיך ה צבאות שמו. לא יאמר לך עוד עזובה. כי אע"פ שהשכינה בגלות, הקב"ה אינו זז ממנה."(זהר, כי תצא, אות כח)

    מימי עוד לא פגשתי גבר שרצה בכל ליבו ובכל נפשו ולא יצא לצוד את שנפשו מבקשת . בני ברוך האהובים, מספיק עם השטויות ,תביאו לנו פרנסה רוחנית ישראל מתיבשת. שבת שלום

  4. הדס מהקבוצה הוירטואלית:)

    ומה יהיה על הילדים?

    אם האישה אינה מסוגלת לפרנס אותם לבדה?

    מה לגבי התחושה שלהם?

    האם לילדים טוב מעשה של גירושין?

    לא נראה לי (ואני מדברת עקב היכרות עם ילדים לשעבר שהוריהם גרושים)

    לפי דעתי,

    הגבר הוא זה שצריך לשנות גישה,

    הכוונה ליחס חם ואוהב,

    וידוע שאישה קונה את זה בכל מחיר שיהיה…

    עם קצת תשומת לב והשקעה,

    האישה תסכים ואף תתמוך בבעלה לאורך כל הדרך.

    ואני מצטרפת בחום לשאלה של גלית.

    וגם מוסיפה תובנה קטנה ככה בצד:

    אם כל העולם הוא בתוכינו,

    ואין עוד מלבדו,

    האם לא מוטב לזרום עם זה ולברר את הקשר עם הבורא בעצמו?

    תודה רבה.

  5. עברתי על כל הבלוגים ששיכים לגרושין וכל פעם שגבר שואל אז הרב ממליץ לו להתגרש  גם להם יש ילדים אז למה שאישה שואלת אז היא צריכה לסבול אפילן שבעלה בוגד בה כבר וכל המריבות מול הילדים לא גורמות להם נזק  אני לא מבינה  בטח לא תענו על האלה כי הרב מפחד לעודד גרושין אבל לפחות גם לא לעודד גברים ם יש לכם תשובה אשמחלהבין כי יש כל כך הרבה נשים שפשוט סובלות וגם ילדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest