דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / שאלה של חיים ומוות

שאלה של חיים ומוות

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

חכמת הקבלה מדברת על כך שהמציאות שמחוץ לנו, איננה קיימת. כל המציאות נמצאת בתוך האדם. מחוץ לאדם אין שום דבר. הבעיה היא שלא התרגלנו לתפיסת מציאות הזאת. נולדנו בעולם הזה, ואנחנו תופסים את המציאות על ידי חמשת החושים הגופניים בלבד. זה מגביל אותנו מאוד, קשה לנו להתייחס אחרת לרגשות שלנו.

בשביל מה בכלל אנחנו צריכים להתייחס אחרת למציאות? כאשר אני מתחיל לחשוב על כך שהמציאות תלויה אך ורק בתכונות שלי, זה מחייב אותי להרהר על התכונות שבי, האם הן באמת קיימות אצלי? באיזו צורה הן צריכות להיות? מה אני צריך לתקן בהן?

מדוע בכלל יש צורך לתקן אותן? בכדי ליצור בתוכי מציאות נצחית, אמיתית ובלתי משתנה, שבה אני קיים ללא שום שינויים. המציאות הזו נקראת אמיתית. עד אז אני בעצם חי ברמות שונות של מציאות שקרית, במצב לא אמיתי ולא שלם.

המקובלים מסבירים לנו כיצד אנחנו יכולים להשיג את תפיסת המציאות האמיתית. בשביל מה אני צריך את זה? הם אומרים שאני בעצמי קובע את החיים שלי. אם אני מתחיל להרגיש את החיים שלי בהתאם לתפיסה החדשה, "הכל נמצא בתוכי", אז את כל העולם, אותו אני רואה מבחוץ, אני אכלול בתוכי. ואז אני לא אמות, כי הרי העולם נשאר בתוכי, אני כולל אותו בתוכי וממשיך איתו הלאה.

וכך תפיסת המציאות שבתחילה נראתה לנו כפילוסופיה תלושה, כמשהו וירטואלי ולא מציאותי, הופכת לשאלה של חיים או מוות. אם אני משיג כזה שינוי בתכונותיי, שכל מה שנראה עכשיו בחוץ אני מתחיל לתפוס ולהרגיש בפנים, להרגיש את כל העולם כתופעות פנימיות שלי, זה נקרא המצב המושלם, הנצחי והבלתי משתנה שלי. ואין שום דבר בעולם הזה שישתנה, ייאבד או ימות.

בשינוי הפנימי שאני עושה אני עולה ב-125 המדרגות של תפיסת המציאות, ומשיג את המצב שבו אני ניכלל באופן שלם באין סוף, וזה רק בזכות זה שאני תופס הכל בתוכי.

מתוך השיעור השביעי בכנס "זוהר לעם" 2010, 24.02.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הדמיון מסייע לנו לגדול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest