דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שׂק אגוזים במתנה ליוצר

שׂק אגוזים במתנה ליוצר

"מצווה", זה תיקון הרצונות לצורך החיבור שלהם למקום אחד, לכיוון אחד, לכוונה אחת. אפשר לחלק את הרצונות שלנו לתרי"ג (613) חלקים או תר"ך (620) חלקים או 10 חלקים, ולעוד צורות חלוקה שונות. אולם למעשה, "תורה ומצוות", זה נקרא, תיקון הרצון לקבל השבור, היינו מעל מנת לקבל לעל מנת להשפיע.

בזכות התיקון הזה, כל הרצונות מתחברים בכוונה אחת כללית, במקור אחד. כל חלק כבר אינו דואג לתענוג עצמי, אלא כדי ליהנות לבורא אחד. לכן כל החלקים מתחברים "כי בו ישמח ליבנו". אנחנו מתחברים הודות להשתוקקות שלנו אליו.

האיחוד אפשרי רק על ידי זה שאנחנו מחברים "ישראל, אורייתא וקב"ה, חד הוא", כלומר אנחנו רוצים לעשות נחת רוח ליוצרו. אנחנו לא יכולים להתחבר סתם כך זה עם זה, בלי שזה יהיה מכוון לבורא. כי רצונות לקבל אינם מסוגלים בעצמם להתחבר ביניהם. הם יכולים להתחבר רק דרך המטרה שלהם. אם כל אחד מאיתנו רוצה לעשות נחת רוח לבורא, אז אנחנו מתחברים בו!

אותו הדבר גם שייך לחלקים הפרטיים שבתוך האדם. האדם הוא עולם קטן שכלול מתר"ך (620) חלקים. כל אחד מתר"ך החלקים האגואיסטיים של הנשמה שלי רוצה ליהנות: מאוכל מר או מתוק, משמיעת מוזיקה, ממנוחה, מאוויר צח. אם אני רוצה כל אחד מהתענוגים האלה לחוד, אז אני מרגיש ממה אני נהנה, וכל אחד מהתענוגים לא שייך ולא דומה לשני.

מה שאם כן, אם אני רוצה להרגיש את כל התענוגים האלה בעל מנת להשפיע, בבורא, אז כל התענוגים הרבים, הקטנים והפרטיים האלה, הופכים עבורי לתענוג אחד גדול. הוא נקרא "אור אין סוף" אחד פשוט, שלא מתחלק לאורות נרנח"י נפרדים.

לכן כל האיחוד שלנו מתממש אך ורק בבורא. ומחוץ לבורא לא יכול להיות שום חיבור בינינו, כי כל חלק וחלק עטוף בתוך קליפת האגו שלו, ואינו מסוגל להתחבר עם האחרים. אנחנו דומים לשק של אגוזים, שלא יכולים להתחבר זה עם זה. אלא רק אם הם מבטלים את עצמם ורוצים שהשק יאסוף ויסגור את כולם יחד, ושהוא יהיה זה שמייחד אותם, כל אחד מבטל את הקליפה שלו, והם כולם הופכים להיות כלולים בשק אחד.

לכן, "ישראל אורייתא וקב"ה, חד הוא", זו לא סתם אִמרה. לא יכול להיות ישראל (אדם שמשתוקק "ישר-אל") ואורייתא, אם הם לא מתממשים בקב"ה. זהו עיקרון חשוב מאוד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נכללים ברצון אחד
כל פעם מתחיל כאילו מחדש
להיתקן = להתקרב זה לזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest