דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שׂמחת האמונה במורה

שׂמחת האמונה במורה

ישנם מצבים שהתלמיד חושב שהוא יותר חכם מהמורה, שהוא מבין יותר טוב ושיכולה להיות לו דעה משלו על העבודה הפנימית. הוא פשוט שוכח שטעויות של חכמים בונות, ויצירה של צעירים היא הרסנית. לתלמיד נדמה שמנקודת מבט הגיונית הוא צודק, והמורה טועה בהרבה מקרים, אולי אין לו פשוט את כל המידע.

אך רוחניות שונה מגשמיות, ואדם ששורֵה ברוחניות לא יכול לטעות. אפילו אם היום נדמה לך שהמורה טועה, אך בפרספקטיבה רחבה, אין הדבר כך. כך חושב ילד קטן שהחייט מקלקל את הבד בכך שחותך אותו לחלקים, ומי שמבין שמהבד צריך לצאת בגד, חושב: "נו, מה נעשה עם הילד?".

אדם שרוצה להתקדם, חייב ללכת באמונה לעלה מהדעת, למרות שרואה טעויות במעשׂיו של המורה, כי הרי כל הטבע מחולק למדרגות, ומי שנמצא בדרגה יותר גבוהה בוודאי נוהג נכון. והטעויות שלכאורה נראות אצל המורה, אלה הן הטעויות שלך! לכן דרושה לנו אמונה. אמונה משמע, שאני עובד לא עם השׂכל שלי, אלא עם השׂכל של העליון. אני מבטל את עצמי כלפיו ומקבל בשׂמחה את מה שמגיע לי. אולי במדרגה שלי זה נראה לי כלא נכון, אך כשאני אעלה למדרגה גבוהה יותר, אני אגלה שזו האמת.

הכול תלוי האם האדם מוכן לקבל את זה. את האחדים זה מחזק, מאחר והם מבינים שזה סימן טוב וצריך להסכים עם ההנהגה העליונה, ואחרים אינם יכולים להשתלט על האגואיזם שלהם ומתרחקים מהדרך אל המטרה. כמו שאומרים שאיפה שהצדיק הולך קדימה, הרשע הולך אחורה.

לא ניתן לעבור למדרגה יותר עליונה, אם לא נקבל אותה באמונה למעלה מהדעת, ביחס למורה ולקבוצה. אני מקבל את כל מה שקיים בהם, בכך שמבטל את עצמי, וזה נקרא להיות ב"חפץ חסד", לא לרצות שום דבר לעצמי, וזהו התיקון הראשון. מהמדרגה הנמוכה ביותר ועד לגבוהה ביותר, אתה תמיד צריך להתקדם, ברכישת דרגת "חפץ חסד" ביחס למדרגה העליונה. זה נקרא להתקדם באמונה למעלה מהדעת.

הסימן לאמונה, זו השׂמחה! אתה "שׂמח בחלקך" ורק רוצה להסכים עם המורה, עם הקבוצה, עם הבורא, ושום דבר יותר! אתה שׂמח מפני שאתה מסכים איתם, סימן שהשׂגת תיקון ואתה יכול לעבור למדרגה יותר עליונה. האגואיזם שלך נרגע ועכשיו אתה צריך לקבל הפרעות נוספות כדי שעל ידי תיקונן תקבל בהן אור חכמה, וזה כבר הרבה יותר מורכב. עכשיו אתה צריך להתחיל להשפיע, לא סתם להסכים עם המורה והקבוצה, אלא לעבוד עם הרצון שלהם במקום עם שלך. הרצון שלך חייב לשרת את הרצונות שלהם, וזה תמיד מנוגד! אנחנו צריכים לעבור כמה תהפוכות פנימיות באגואיזם שלנו! ולכן דרגת האמונה במורה קובעת את גובה דרגת התלמיד.

מתוך שיעור על פי מאמר מספר "שמעתי", 26.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד למצוא מורה?
להידבק במורה וללכת אחריו
להידבק במקור

One comment

  1. 1. האם אמונה למעלה מן הדעת מתייחסת לקבלת/הסכמת הקורה איתי בעולם הגשמי או רק לגבי התפתחות הרוחנית?
    2. באיזו דרך עלי לתקן את ההפרעות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest