דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק תסכימו וזה יתגלה!

רק תסכימו וזה יתגלה!

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165

לא חשוב מאיזה חלק ומאיזה סעיף אנחנו מתחילים לקרוא את ספר הזוהר. אפילו אם האדם שומע לראשונה את השיעור, זה בכלל לא משנה, כי הרי "אין מוקדם ומאוחר בתורה" (אין זמן בתורה), היא מדברת על מצבים רוחניים, כל זה מתרחש בתוכנו, אך בינתיים איננו מרגישים את זה.

אך אין זה משנה. חשוב לנו לעורר את האור הנמצא בספר הזוהר, במקור הגבוה ביותר, האמיתי והחזק. אף ספר אינו יכול אפילו להשתוות עם ספר הזוהר, בהשפעתו על הנשמה. להזמין על עצמנו את האור, כדי שהוא יפעל וישפיע עלינו, ניתן רק על ידי הידמות אליו לפי התכונות. לכן אנחנו קוראים את ספר הזוהר יחד, כלומר קודם כל עוד לפני שאנחנו פותחים את הספר הזה, כל אחד חייב להכין את עצמו לקשר עם האחרים.

אותו הדבר כתוב גם על מעמד מתן תורה: אם אתם מסכימים (מובן שאינכם מסוגלים, אלא רק מסכימים!) להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד", להשׂיג אהבת אחים (בעתיד), אז תקבלו את התורה, כלומר את שיטת התיקון על ידי המאור המחזיר למוטב/הבורא. אז האור הזה ישפיע עליכם  ויחזיר אתכם למוטב, לטוב, להשתוות עם הבורא.

לכן, בזמן הקריאה בספר הזוהר, עלינו כל הזמן להשתדל להיות מותאמים לתנאי הזה, להיות מוכנים להתחבר, כדי שהאור ישפיע עלינו, יחבר אותנו, ובחיבור שלנו, כמו בנשמה אחת, אנחנו נגלה את האור/הבורא. כי הרי נשמה בודדת יכולה להרגיש רק את המציאות העכשווית שלנו, אשר אותה אנחנו תופסים כעת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עבודת הבורא
התורה ניתנת כל יום – בואו נקבל אותה!
התאחדו ותגלו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest