דף הבית / אהבה / רק תנסה, והכול יצליח

רק תנסה, והכול יצליח

שאלה: מה זאת אומרת לעבוד על עצמי כדי לאהוב את החברים?

תשובתי: אתה צריך לתאר לעצמך שהחבר הוא אדם חשוב, יפה ומיוחד. אחרת, מדוע שתאהב אותו? קודם כל צריך למצוא סיבה. ומה יכולה להיות הסיבה לאהבת הזולת, אם אתה שונא אותו? לומר בכנות, זאת אפילו לא אדישות, אלא שנאה אמיתית.

אתה יכול לבדוק. תאר לעצמך שהחבר הרוויח מיליון דולר בפיס. כבר למחרת היחס שלך כלפיו ישתנה, אתה תקנא בו ותשנא אותו ביותר. האם לא כך? מה זאת אומרת שאתה שונא אותו? זאת אומרת, שאתה היית מעדיף שהוא לא יזכה וזה כבר מספיק. זאת בדיקה מאוד פשוטה, כי על הילד שלך אתה היית חושב אחרת.

אז כיצד עובדים כדי לאהוב את החבר? אתה שונא את כל האנשים בעולם חוץ מעצמך. עכשיו אתה מתעורר למטרה נעלה כלשהי שנקראת "בורא" ואתה רוצה להשיג אותה. לא משנה שאתה לא יודע מיהו הבורא. אתה משתוקק לקבל ידע וכוח גבוה יותר, כדי לטפס לפסגה שיותר נעלה מכל החיים האלה. זהו סתם רצון אגואיסטי.

אבל כדי לעלות לאותה הפסגה חייבים למלא את התנאי, לאהוב את השונא שלך. הבורא מסביר לך בהדרגה שאתה לא מסוגל לאהוב אותו. כי אם הוא יתגלה מעט, אז אתה תשנא אותו בגלל שהטבע שלכם הפוך. הניגוד הזה יעורר בך דחייה ושנאה.

לכן, כדי לא להגיע ליחסים גרועים כאלה עם הבורא, בינתיים עליך ללמוד ולהשתפר מתוך מצב אחר. יש לך עולם, הטבע הדומם, הצומח, החי ובני האדם, וכך אתה תנסה להסתדר איתם.

הבורא אומר לך שהוא יעזור לך, ככל שאתה תשתדל לאהוב את הזולת מעל השנאה. נכון לעכשיו אתה מזלזל בכולם, "שיישרף כל העולם", אבל הבורא עשה לך זאת בכוונה. אך ברגע שאתה תרצה לעלות מעל השנאה שלך, הוא יעזור לך כדי שתצליח לעשות את זה. אתה רק תנסה, והוא יעזור. וכך אתם ביחד תחליפו את הטבע הקודם שלך לטבע אחר. והטבע השני לא יבטל את הקודם, אלא אתה תבנה לך לבוש, צורה, כמו של הבורא ואתה תהיה כמוהו.

אתה תוכל להכיר את הבורא. ואז אתם תתחבקו, תתחברו ותדבקו לגוף אחד. לשם כך הוא ברא את הסביבה שאתה שונא, וברגע שאתה תשתדל לאהוב אותה, הוא יגרום לכך שהיגיעה שלך תצליח. אם אתה תצליח להגיע להישג הקטן ביותר, אפילו לא לאהבה, אלא לפחות לא תגרום נזק לזולת, כלומר תנטרל את האגו שלך, אז הוא יתגלה. כי אז אתה לא תזיק גם לו ואתם תוכלו להתקרב ולהתחבר.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, "בענין חשיבות החברים", 22.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תתפסו את האור בחכה
לראות את הבורא מאחורי החבר
הזולת השנוא הזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest