דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק נס מסוגל להמיס את "לב האבן"

רק נס מסוגל להמיס את "לב האבן"

laitman_2010_6179_us.jpg

התיקון שלנו הוא בכך שאנחנו רוכשים "ראש"… זהו כל ההבדל בין מלכות דאין-סוף במצב הא', שממנה התפשטו כלפי מטה כל העולמות, ומלכות דאין-סוף במצב הג', המצב הסופי, שאליו אנחנו חוזרים בגמר התיקון.

כל ההבדל הוא רק בראש הזה, כי במצב הא' ובמצב הג' מלכות דאין-סוף מלאה לחלוטין באור, רק שמתווסף הראש. הרצון הפשוט שהיה קיים קודם לכן פועל עכשיו כבר עם הכוונה, והתחתון מחשב כמה הוא יכול לקבל על מנת להשפיע, להשפיע על מנת להשפיע, בכלל לא לקבל, או לקבל בצורה אגואיסטית.

כל הפעולות הללו מועברות מהבורא לנברא, לאדם עצמו. ואז האדם רוכש את היכולת ליהנות לבורא, בדיוק כפי שהבורא מהנה אותו, כמו אורח שמקבל כיבוד מבעל הבית. ולכן הוא משיג את אותו המעמד, את אותה הדרגה, כמו הבורא.

ובדרך הזאת אנחנו צריכים לעבוד עם הכוונה שלנו. אך לשֵם כך לפעמים צריך להתנתק מהאור, מהבורא, מבעל הבית, כדי שגדלותו, שליטתו המוחלטת, שמתפשטת על כל המציאות, תישאר נסתרת מאיתנו, ובכך הוא יאפשר לנו לשמור על עצמאותנו. ואפילו אם אני מרגיש שאני חופשי, כמו ילד שההורים השאירו אותו לבד בבית, אני בכל זאת משתדל להתנהג טוב, כאילו בעל הבית נמצא כל הזמן לצידי.

וזאת על אף שהטבע שלי כל הזמן מתנגד, מסתיר אותי מבעל הבית ומושך אותי לכיוון ההפוך. הכול נעשה בצורה שמאפשרת לי לתאר לפניי את הבורא, וכך אלמד אותו, אגלה אותו.

לכן העבודה שלנו נקראת גילוי בהסתרה, "מגילת אסתר". אנחנו מתחילים את העבודה הזאת מהרגע הראשון שבו אנחנו רק מתחילים להרגיש בתוכנו את הרצון להבין את מהות החיים. ומאז אני כבר נמצא במבוכה ואינני יכול להבין מי אני, בשביל מה אני קיים, לאן מועדות פניי.

וכאן אני צריך, קודם כל, להירגע, ולהבין שבכל רגע אני נמצא במצב הטוב ביותר להתקדמות. כי מלמעלה פועלת מערכת של "פרצופים", "עולמות", "ספירות", "רשימות", מנגנון שלם שכל מטרתו היא לעזור לי. כל העולמות נבראו רק בשביל האדם, כדי שבכל רגע בחייו יהיה ניתן לספק לו את המצב האופטימלי להתקדמות אל מטרת הבריאה, אל מצבו המושלם.

מי שמבין את זה מלכתחילה, כבר מתייחס בצורה שונה לכל מה שקורה לו. ואז הוא מפסיק לבוא בטענות, לראות בכל דבר בעיות, ולא להסכים עם מצבו ועם כל מה שקורה איתו ועם העולם. כי זה מעיד רק על טיפשות וצרות עין.

ועכשיו הוא מתחיל לחפש על ידי איזה אמצעי, על פי איזו נוסחה, באיזה יחס, הוא יוכל להפיק את התועלת המרבית מכל מצב כדי להגיע למטרה.

ישנם תנאים קבועים מראש שאותם אינני מבין, מפני שאינני מכיר את כל המערכת. לכן עליי לקבל כנתון כל מצב נוכחי שאליו נקלעתי עם הרצון והמחשבות שלי, עם הלב והמוח שלי, ולכוון אותם להשגת המטרה.

והמטרה היא דבקות בבורא, כלומר, השגת השתוות הצורה עימו. ולכן, בכל מצב אני צריך להשתדל לתאר לעצמי את הבורא ולהפוך להיות דומה לו, כשאני לוקח ממנו דוגמה, כמו אורח מבעל הבית. כמו שנאמר, "אני לדודי ודודי לי".

כך מתקדם מי שמבין את מצבו, מקבל אותו כדבר מובן, מכוון את עצמו בצורה הנכונה, כדי ש"ישראל, אורייתא והקב"ה" יהיו אחד. ואז הוא מוצא מדריך, ספרים, קבוצה, מטרה – כל זה נמצא לפניו, כל הדרכים פתוחות.

זהו תהליך הדרגתי שמסתיים בנס גדול. אפשר לראות בו את המימוש של כל התיקונים, מפני שכל התיקונים נועדו רק כדי לגלות את "לב האבן", את הנקודה שמבדילה אותנו מהבורא, שנקראת "יש מאין". אנחנו ה"אין", והבורא הוא ה"יש". ועל הפער הזה אנחנו רוצים להתגבר, מה שנקרא "השגת הדבקות".

אבל מתברר שזוהי תהום שלא ניתן לדלג עליה! כשם שאישה אינה יכולה להיות גבר, ואדם כהה עור אינו יכול להלבין או להיות בעל עור אדום. איננו מסוגלים לשנות את התכונות שקיבלנו מהטבע. הפער הגדול ביותר הוא ההבדל בין "יש ל"אין". והפער הזה מתגלה לנו כ"לב האבן", ומיתקן על ידי נס שנקרא "פורים".

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 09.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפוצץ את מחיצת הברזל שבלב
הסיפור של פורים – "גילוי הנסתר"
קשת האש בין המדרגות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest