דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק כשתשתחרר, תרגיש שהיית עבד

רק כשתשתחרר, תרגיש שהיית עבד

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

שאלה: מהיכן מגיע אלינו הרצון להשפיע?

תשובתי: הרצון להשפיע מתעורר בנו בהשפעת האור העליון, "המאור המחזיר למוטב". איננו יודעים מהו הרצון להשפיע ומהי ההשפעה. אנחנו קיימים בתוך טבע הרצון לקבל שלנו, ולפתע מגיע כוח חיצון כלשהו ומשפיע עלינו. איננו יודעים מהו הכוח הזה. אנחנו מכירים אותו על פי תוצאות פעולותיו בלבד. מפעולותיו של הכוח הזה עליך, אתה מתחיל להכיר את הבורא. הוא התוצאה של מה שהוא מעורר בך, אינך מכיר אותו עצמו. אינך מכיר אפילו את מהות התופעות של העולם הזה: מהו חשמל, מהו לחם, מי אתה. אינך יכול להכיר את מהות הדברים, כי מתגלות לך רק התוצאות של גילוי המהות.

לכן חכמת הקבלה (כמו כל מדע אחר) חוקרת רק את מה שניתן לחקור: את החומר ואת הצורה המלובשת בחומר. ואז מגיע כוח חיצון זר ומיוחד, שלא ברור מהיכן הוא מגיע ומיהו בכלל. אתה מעורר אותו באופן מיוחד ולא-ברור שנקרא "סגולה". אין לך שום אפשרות לדעת כיצד בדיוק אתה משפיע עליו, כיצד הוא מתעורר ומתחיל לפעול עליך בתגובה. אתה שופט אותו אך ורק על פי התופעות שאתה מרגיש ממנו בתוך החומר שלך, בתוך הרצון. אתה מרגיש בתוכך שינויים כתוצאה מההשפעה הזרה הזאת. התוצאה הזאת בתוכך נקראת "הרצון להשפיע". זוהי תכונה מאוד מוזרה ומיוחדת, לחלוטין אינה ברורה ומוכרת לך. כשהיא נולדת לפתע, אתה מבין שמעולם לא חווית אותה קודם.

אם תדבר עם אנשים רגילים, כל אחד מהם יגיד שהוא מכיר מצוין מהו הרצון להשפיע, ושהוא משפיע לאחרים. הוא אינו מבין שכל ההשפעה הזאת היא רק צורה שונה של קבלה. את ההבדל בין הקבלה להשפעה אפשר להבין רק אחרי שמקבלים את שני הרצונות הללו. האחד מגיע לנו מבחוץ, והאחר כלוא בתוך הטבע שלנו. רק במקרה הזה האדם מתחיל להבדיל ביניהם, ומתחיל להבין מי הוא.

עכשיו איננו מבינים אפילו שבעולם הזה פועל חוק אחד בלבד: קבלה אגואיסטית. נבין זאת רק כשנרכוש את הרצון להשפיע. רק כשיוצאים ממצרים אפשר להבין מה היה שִעבּוּד מצרים ביחס לחיי החופש! אנחנו מכירים ומעריכים כל דבר מתוך הופכיותו בלבד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 21.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כשפתאום מתגלה כוח האור…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest