דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק אתה מעניש את עצמך

רק אתה מעניש את עצמך

מיכאל לייטמן

אנשים חושבים, שהבורא מעניש אותנו, בדיוק כפי שנהוג בינינו בעולם הזה – עשית משהו רע ועתה מקבל על זה עונש. אבל דבר כזה לא קיים. אני בעצמי יוצר את העונש שלי, כאשר אני במשהו לא מתקן את הרצון ליהנות שלי. אותו חוסר התיקון, הרצון שלי שלא קיבל תיקון באותה מדרגה, שבה זה היה צריך להיעשות, נהפך לעונש במדרגה הבאה.

למשל, תלמיד שלא למד כראוי בכיתה ג', אבל בכל זאת העבירו אותו לכיתה ד', כל החומר שהוא לא למד בכיתה ג', נחוץ לו בכיתה ד', כדי להתקדם הלאה. לכן הוא מרגיש כבדות וכל מיני בעיות בלימוד, שבשבילו הן פשוט עונש. אבל מי יוצר את העונש הזה? רק הוא בעצמו, שגורר עונש זה אחריו.

כך, מדרגה אחר מדרגה, זה רק הולך ומצטבר כמו כדור שלג, והופך לכזו מעמסה כבדה, שלא ניתן יותר להתקדם איתה. אבל אין על מי להתלונן, פשוט צריך לתקן את העבר.

כך מרגישה עצמה עכשיו האנושות כולה. אנחנו גוררים אחרינו את כל העגלה של חוסר התיקונים שלא נעשו בזמן, ובסופו של דבר מגיעים למשבר העולמי. ומצב כזה מתוכנת מלמעלה.

אבל היום אנחנו כבר צריכים להתחיל בתיקונים. עכשיו כבר לא משנה לאיזה מצב נקלעתי, מה עברתי ואיפה התעצלתי ולא ביצעתי תיקונים. למרות כל הקשיים שכל הזמן רק גדלים, אני חייב עכשיו להתחיל להתרומם ולתקן את העבר. ואת העבר מתקנים בהווה!

רשומות קודמות בנושא:
כול האנושות נמצאת במרתף
בשביל מה מגיע המשבר?
הפתרון למשבר נמצא בקבלה!
רשומות נוספות במדורים: התפתחות רוחנית, שיעור הקבלה היומי, משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest