דף הבית / קבלה ומדע / טבע / רק אתה אשם בכל פשעי העולם

רק אתה אשם בכל פשעי העולם

photo_rav_gh70_173.gif

מה המשמעות של להיות ערב? אם מישהו עבר על החוק, אז יכולים להושיב אותי בכלא במקומו, כאשר מציגים לי את ההתחייבות שלי. אומרים לי, אתה ערב !

נניח שמישהו לא משלם הלוואה שלקח בבנק. אפילו מבלי לפנות אליו הבנק דורש את התשלום ממני. כך נראה החוק של הערבות, חוק הטבע. פשוט ולא ניתן לשינוי, חוק שלפיו אנחנו מחוברים זה לזה. ולכן אנחנו לא יכולים להתעלם ולברוח מיישומו.

איזה חוסר צדק, איזו המצאה אכזרית וחתרנית מצד הטבע, לנעול אנשים ששונאים זה את זה, בחלל אחד סגור, להעניק להם רגשות ורצונות נוראיים, ולהעניש אחדים בגלל ובמקום אחרים!

אם היינו באמת מרגישים את החוק הזה, כל אחד היה ממש רותח מכך. יתרה מזאת, ככל הנראה, האחריות נופלת עלי לא רק כתוצאה ממעשי אחרים, אלא גם על עצם המעשים עצמם. זאת אומרת, שאני אשם בכך, שמישהו הורס, רוצח, שודד ואונס, ולכן מוצדק לדרוש ממני דין וחשבון ולהעניש אותי.

הערבות הרי מורכבת לא רק מתשלום עבור הנזקים והמעשים של האחרים, אלא גם מהערבות שלי על כך, שהאחרים יעשו מעשים טובים בלבד. ואם ביצעו מעשים רעים, סימן שהייתי שותף להם!

מהאמור יוצא, שבמעשה הכי קטן שלי אני יכול להביא לביצוע פשעים על ידי אנשים רבים בעולם, ודבר זה יחזור אלי כעונש. אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו, עד כמה חוק הערבות מכסה אותנו ומגיע לידי יישום, וזאת בלי לשאול את מחשבותינו, כוונותינו, או לבקש את הסכמתנו.

כל אחד מאיתנו "מוליך" אחרים בנתיב חייהם, בדומה למפעיל בובות שמנתב את פעולות הבובה בעזרת ידו שמוכנסת אל תוך הבובה, ובכך מנהל את התנהגותה. יחד עם זה, אף אחד מאיתנו, לא זה שמוליך, ולא זה שמוליכים אותו, מרגישים בזאת!

אם היינו רואים את התלות ההדדית שבינינו, היינו הופכים לרובוטים, ללא חופש בחירה. לכן הקשר ההדדי הכולל, נסתר מאיתנו ומתגלה בהדרגה, במידת יכולתנו לסבול אותו ולהופכו לקשר חיובי.

מהו קשר חיובי? שכל אחד יתחבר לאנשים אחרים, לא מתוך פחד או מתוך לחץ ההכרחיות, אלא מתוך רצונו החופשי, להשפיע ולאהוב אחרים. לכן החיבור והקשר ההדדי בינינו מתגלה רק עם כוונה נכונה לאהבת הזולת – רק כשהיא באמת רצויה לנו!

ידיעות קודמות בנושא:
חוק הערבות כחלופה לפרעה
העולם מחזיק אותי בגרון
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, ערבות

One comment

  1. איך אני זואל את הרב שאלות בעצמי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest