דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצון שמושך לרוחניות

רצון שמושך לרוחניות

"ואם בהרת לבנה הוא בעור בשרו ועמק אין מראה מן העור ושערה לא הפך לבן והגיר הכהן את הנגע שבעת ימים." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "תזריע", פרק י"ג, פסוק ד').

השערות מסמלות יציאה של עודפים שאותם הגוף רוצה להוציא החוצה דרך העור. בכך שמעכל בתוכו את כל הדרגות האגואיסטיות, הוא מתקן אותן, מגדל ומאפשר לתפקד.

כל מה שלא יכול לתפקד בגוף, יוצא מתוכו באופן טבעי בצורה של תיקונים טבעיים. בעולם הרוחני גם יש כאלה התגלויות אחרי הדרגה האגואיסטית האחרונה ביותר, העור. היציאה מאחורי הדרגה הזאת ממומשת בצורה של רצונות על, שבדרגת האדם מגלם הכיסוי השעיר.

אבל אצלנו הכיסוי השעיר הוא הרבה יותר קטן מאשר אצל החיות, מפני שהאדם יכול לעכל בתוכו יותר רצונות אגואיסטיים ולכוון אותם להשפעה ואהבה.

מצד שני, אין לנו אף לא מילימטר בגוף שלא יהיה מכוסה בשיער. ולכן השערות מגלמות התעוררות באדם של רצונות גדולים מאוד שצריכים להיות מכוונים לכיוון הנכון, לתיקון, אבל שעדיין לא נפתרו בדרך זו.

אם הרצונות בריאים, אז הם כביכול גולשים מהראש בצורה של פאות, זקן וכולי, בכך שעוטפים נכון את האדם. לזה קשור המושג "נזיר", שלא מספר את השערות.

ואילו האישה, להיפך, מפתה על ידי השערות שלה את הגבר, מפני שברוחניות האישה מושכת על ידי הרצונות שלה ב"על מנת להשפיע" לאהבה רוחנית.

ואילו הגבר מרגיש חסרון ברצונות האלה, והאישה מושכת אותו בזה שהוא יכול לקחת את הרצון שלה, למלא, לתקן אותו ובאופן כזה לעלות. כאן אפשר לצפות בהתאמות מעניינות מאוד, אפילו לפי איך שבמידת ההתפתחות באנושות שינו את התסרוקות, סידרו וכיסו את השיער.

אישה דתייה מכסה לגמרי את השיער, כלומר לא נותנת לגברים זרים את הרצונות שלה. אפשר לגלותם רק בפני הבעל.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תיקון של הדרגה האחרונה
ירידת אור חכמה
רופא עליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest