דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / רצון מספר שלושים וחמש

רצון מספר שלושים וחמש

שאלה: מהו תיקון 613 (תרי"ג) הרצונות והאם הכוונה ל 613 מצוות התורה? האם תוכל להסביר מהי למשל הכוונה לרצון מספר 35 מתוקן, בו מדובר על הכנת שמן מיוחד למשיחת הכהן הגדול והמלך?

תשובתי: הכהן הגדול או המלך אינו אדם, אלא הכוונה למדרגה רוחנית מיוחדת. כאשר תעלה למדרגה הזו ויווצר בך מבנה הנקרא "מלך" או "הכהן הגדול", תוכל לבצע פעולה הנקראת "המשכת אור חכמה".

"אור החכמה" הוא השמן, ו"אור החסדים" הוא המים. על ידי המשכת השמן (אור החכמה), תוכל להכין "תמיסה" מיוחדת, כלומר מערכת מיוחדת לתיקון, להתעלות ולהתקרבות למימוש עצמך בדרגת מלך או כהן גדול. כל אלה הן התכונות הפנימיות שלנו, אותן עלינו לסדר ולתקן. מצוות הן תיקון הרצונות הפנימיים שלנו בדרגות שונות. האדם הוא עולם קטן והכל קיים בתוכו. כלומר, רק אני קיים, וכולכם נמצאים בתוכי, בתודעה שלי, בהרגשה שלי. נדמה לי כי אתם נמצאים מחוצה לי, אך למעשה אתם נמצאים בתוכי.

שאלה: מה פירוש "למצוא בתוכי את הכהן"?

תשובתי: כהן הוא רצון הנמצא בדרגת כתר, הרצון הגבוה ביותר באדם העובד בהשפעה מלאה ללא תוספות אגואיסטיות. למצב זה צריך להכין את האדם, ואחת מפעולות ההכנה היא המצווה ה-35. בעליית האדם במדרגות הרוחניות, וללא שום קשר אם הוא נולד יהודי או לא, כהן או לוי, אדם חייב לעבור את כל הדרגות והתכונות האלה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest