דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצון מלאכותי שהופך לתפילה

רצון מלאכותי שהופך לתפילה

Laitman_2010-12-20_0009_w.jpg

שאלה: אם אני נמצא במדרגה תחתונה, אז מהיכן יהיה לי חיסרון לעלות למדרגה עליונה?

תשובתי: נכון, בינתיים אתה נמצא במדרגה תחתונה ולא יכול לרצות את המדרגה העליונה. אבל אתה משחק כאילו שאתה רוצה לעלות, ובזה אתה מזמין את המאור המחזיר למוטב.

קיים קשר בין המדרגות: אם אתה רוצה להפוך להיות כאילו יותר למעלה מאשר עכשיו, אז מאותה המדרגה העליונה מגיע אליך אור כבר לא ב"כאילו", אלא באמת, ומשפיע עליך מרחוק בכך שמקרב אותך אליו. כך אתה מתקדם. זאת נקראת התפילה שלך, מ"ן.

קיימים "פרצוף עליון" ו"פרצוף תחתון". התחתון אינו יכול לעלות למדרגה של העליון. אבל הוא מבצע כל מיני פעולות, בכך שמראה שכאילו רוצה להפוך להיות כמו העליון. הרצון הזה הוא המלאכותי, אך הוא נקרא "תפילה". זהו שקר וצביעות, אבל אני רוצה לעלות!

ובתשובה לתפילה שלי מגיע האור של העליון, מ"ד. אף על פי שאני נמצא למטה, עונים לי במידת הפער הזה בין השקר הצבוע שלי ובכל זאת איזה שהוא רצון לעליון, זה הפער בין הרצוי והמצוי. למעשה, זהו לא אמיתי, אבל בכל זאת אני רוצה איזה שינוי.

המצוי מגיע מהלב, והרצוי מגיע מה"נקודה שבלב". אם באדם התעוררה ה"נקודה שבלב", אז קורה בו כזה פיצול. ככל שהפער בין הלב וה"נקודה שבלב" גדול יותר, כך התפילה, המ"ן יוצא חזק יותר וכך זה מזמין השפעה גדולה יותר מלמעלה, מ"ד.

התחתון צריך להשיג כזאת הרגשה שקרית, כאילו שהקשר עם העליון עדיף בשבילו מאשר המילוי. ולצורך זה מסביבי קיימת סביבה שמשפיעה עליי מכל הכיוונים. ככל שאני מעמיד את עצמי בצורה נכונה יותר כלפי הסביבה, אז בעצם, על ידי הפער הזה אני קובע, איזה טווח יהיה לי בתפילה בין הלב וה"נקודה שבלב".

ההתרשמות הראשונה נעשית מתוך הפעולה שלי עם הקבוצה (1), וזה כבר מביא לפער בין הרצון של הלב וה"נקודה שבלב" (2). היא זו שקובעת את העוצמה של התפילה שלי, מ"ן (3), שעליה מגיע אור יותר חזק מלמעלה (4).

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 10.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת הבחירה בין שתי תהומות
חוסר דמיון או חוסר איחוד?
"תיקוני דיקנא"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest