דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רצון חדש, סיכוי חדש

רצון חדש, סיכוי חדש

Laitman_2011-03-22_1906.jpg

שאלה: מדוע אנחנו מקבלים את הדברים הרעים, כאילו שמישהו רוצה בכוונה להזיק לנו?

תשובתי: כך אנחנו רואים את זה. כאשר טוב לנו, זה נורמלי וטבעי, אבל כשרע לנו, זה כבר עניין אחר.

אני מקבל את הטוב כמובן מאליו, כמשהו שמגיע לי, ולכן אני לא ממש מתפעל. ואילו הרע, זאת "סטירת לחי", פגיעה. כי אני, זה רצון לקבל. אם אני ממלא אותו, אז זה תואם לציפיות שלי, אני מלכתחילה מוכן למילוי. אבל, אם למרות הציפיות למילוי אני מרגיש חיסרון גדול ולא מילוי, זו בשבילי מכה, ועוד מכה כפולה.

נאמר: "אין אדם מת וחצי תאוותו בידו", "מי שקיבל מנה, רוצה מאתיים". למה? זהו העיקרון של הכלי, כזה הוא הרצון שלי.

נניח, שאני רוצה למלא את ה-100 קילו שלי. אני מצפה לזה וכבר יודע לפי החיסרון שלי איזה מילוי צריך להיכנס לתוכו. ופתאום, במקום זה מופיע בי רצון עוד יותר גדול מאשר קודם. או אפילו לא יותר גדול, אלא נניח, לעשרה קילו מתווסף עוד קילו אחד. במקום עשרה קילו של מילוי אני מקבל 11 קילו של חיסרון, שמתוכם 10 הקילו האלה כבר מאוכזבים פי שניים.

הנה יוצא, שאת הטוב אנחנו מוכנים לקבל תמיד ולא מרגישים בזה משהו מיוחד, פשוט "זה מגיע לי" מפני שמראש רציתי את זה. מצד שני, אני אף פעם לא מכוון את עצמי לחיסרון לא מסופק, ולכן הוא תמיד מתברר עבורי כהפתעה מאוד מרה.

במקרה כזה נשאלת השאלה: אז איך אפשר להתקדם בדרך הרוחנית? – לשֵם כך אנחנו מכינים חברה. בחברה אני מודה על כל החסרונות שאני מקבל. כי הם עבורי מהווים הרחבת הכלי, ואני מרגיש שעכשיו אני יכול לעשות משהו עם התוספת הזאת. בקבוצה תמיד יש לי אפשרות להגיע לכזאת מסקנה ולגשת לביצוע. וזה לא קורה במקרה, אלא בהחלט בצורה מחושבת. כי אם אני הבנתי שהתוספת באה מהבורא, זה סימן שאני יכול להסתכל עליה מהצד.

אני לא נשאר בתוך ההרגשה הזאת, אלא מתרחק ממנה במקצת ומסתכל עליה כמו רופא על החולה. עכשיו אני יכול לעבוד עם ה"סימפטומים" שלי: לקרוא איזה מאמר, לשמוע קטע כלשהו משיעור, להתקשר לחבר וכדומה.

ברגע שמוסיפים לי רצון, אני מייד מרגיש שזו הזדמנות לעלייה.

מתוך שיעור על מאמר "השלום", 21.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ללא נפילות אין רצונות
תמיד לבקש תוספת
ירידה כמקפצה לעלייה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest