דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רמות שונות של קבלת החלטות

רמות שונות של קבלת החלטות

שאלה: מחקרים מראים שקבוצה קטנה של אנשים יכולה להפגין ידע בנושאים מורכבים ואין צורך לפנות בצורה עיוורת לחכמת ההמונים, ויש שאלות שכדי לפתור אותן צריך מומחים. מתי כדאי להשתמש בחכמת ההמונים לפתרון בעיות ומתי להשתמש באינטליגנציה אישית?

תשובה: תלוי אלו בעיות אתה מנסה לפתור. אינך יכול לאסוף מיליון אנשים שלא מבינים דבר בבנייה ולצפות מהם שיבנו בניין רב-קומות, הם לא יצליחו. אבל אם תפנה למומחים לבנייה, תקבל תוצאה טובה. לכן צריך לבדוק באופן ספציפי איזו בעיה עליך לפתור, וללכת או "בתוך הדעת" או "באמונה מעל הדעת". אם אתה בתוך הדעת, עליך לפנות למומחים. אם זו משימה שאינה ניתנת להשגה, לדוגמה כיצד להתמודד עם נגיף הקורונה, גם מומחים לא יעזרו.

אנחנו רואים שהמגפה משפיעה על כל העולם בו-זמנית, והיא נעשית יותר דומיננטית ומתפשטת על פני כל כדור הארץ. אני לא חושב שנוכל להגביל, לתחום או לעצור את המגפה. עלינו לפנות לחכמת ההמונים כדי למצוא פתרון למגפה וזה מאד פשוט. אם ניקח מספר רב של אנשים בלי לנסות לנצל את הדעה והידע שלהם, אלא נאסוף אותם כדי להעלות אותם מעל הרמה האישית, כך שהם יפעלו למען איחוד, אז התוצאה תהיה ​​אחדות, עלייה מעל האגואיזם האישי שלהם. וכך הם יוכלו לזהות את פתרון הבעיה.

 

מתוך התוכנית "כישורי תקשורת", 25.9.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest