דף הבית / המשבר ופתרונו / ריפוי של העיוורון האינטגרלי

ריפוי של העיוורון האינטגרלי

אף על פי שאנחנו חייבים ללמוד את עצמנו, לשנות ולתקן, זה עדיין לא הכול, מפני שהטבע מעלה אותנו כאילו למדרגה הבאה. הוא רוצה להוציא אותנו מהמצב של "חיות" קטנות, טיפשיות, שכל הזמן מכרסמות זו את זו, שהורסות את המשפחות והיחסים שלהן ושנכנסו למבוי סתום מוחלט לאחר כל הניסיונות לבנות לעצמן חיים טובים.

דווקא הודות להרס ולנפילה המלאים, לאכזבה והייאוש שגדלים בעולם, אנחנו יכולים להתחיל לעלות לקראת העולם החדש. לכל אחד מובן, אפילו בצורה פסיכולוגית נטו, שאם נסתכל על הכול בעיניים אוהבות, של שיתוף פעולה, עם הרגשה שכל העולם שייך לי, כמו אימא דואגת, אם ארגיש שאני נמצא בכל אחד, אז זה ייתן לי מבט שונה לחלוטין על העולם.

מכאן מובן שהעולם מתחיל להיראות לאדם אחר לחלוטין. הוא מקבל ראייה אינטגרלית, כאילו שמסתכל על העולם דרך משקפיים חדשות. ועכשיו הוא רואה שבעולם פועלת רק שיטה אחת, כוח אחד, מערכת כללית. הוא מבין שכולם מקושרים זה עם זה ומשלימים זה את זה. וכל הטבע: הדומם, הצומח החי וה"מדבר", פתאום מתגלים כמערכת אחת יחידה. הוא מגלה את כל סוגי הקשר שקיימים בטבע.

מקודם, בראייה האגואיסטית, היה נדמה לו שהכול מופרד זה מזה, ואפשר לא לדאוג אם תקלקל משהו. מתוך כך שרצה לקבל תועלת במקום אחד, הוא לא פחד לגרום נזק במקום אחר. העיקר בשבילו היה לעשות טוב, במקום שבו הוא בעצמו נמצא.

אבל עכשיו, דרך המשקפיים האינטגרליות החדשות שלו, הוא הבחין שהמקומות האלה מקושרים ביניהם ואי אפשר לפעול בגרימת נזק לאחרים. דווקא בגלל זה אנחנו נמצאים במשבר, מפני שחושבים שצריכים לסדר חיים טובים רק מסביבנו, וכל השאר יחכה.

חוסר הראייה האינטגרלית לא מאשר לנו היום לעשות סדר בשום דבר. איננו יודעים איך לגשת, לא למערכות הפיננסיות, לא לכלכלה, לטכנולוגיה, לאקולוגיה, למשפחה, לחינוך הילדים. וכל זה בגלל העיוורון האינטגרלי.

אבל על ידי בניית יחסים אינטגרליים חדשים במשפחה, אנחנו דרכם נוכל להבין איך נוכל לשפר את העולם. כי אנחנו נראה איך הכול מקושר זה עם זה ונקבל כלים לתפיסת העולם החדש.

מתוך תוכנית "חיים חדשים" שיחה 31, 11.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האגו מסרב לעבוד
המשפחה כמרכז הבריאה
לא לתפור טלאים על מערכות יחסים ישנות אלא לבנותן מחדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest