רוצים לצאת מהגלות

שאלה: אם אני מבין נכון, אז ברגע שאנחנו מתחילים לאבד את הקשר עם הכוח העליון, אנחנו כבר מתחילים לראות מציאות לא אמיתית, ועל בסיס זה מתחילים להיוולד מיתוסים?

תשובתי: כן. אני אגיד לך יותר מזה, דתות שלמות נבנות על הפער הזה. זאת אומרת בגלל שהקשר הזה נעלם, והאדם צריך להיאחז במשהו, אז הוא מתחיל להיאחז בסיפורים, ובצורה כזאת נבנות למעשה כל הדתות, כל המיתוסים. מפני שהבורא נעלם, בונים דתות. האדם צריך להיאחז במשהו, ואז כשהוא קורא משהו בספר, בתורה, הוא מתחיל לבנות לעצמו תורה חדשה.

שאלה: עכשיו ניתן להבין מדוע יש כל כך הרבה מיתוסים, כי בעצם המרחק הזה הוא כיד הדמיון. מעניין שלכל אחד מאיתנו יש דמיון אחר לגמרי, ולכן אפשר להבין את העושר של הדמיון שקיים. מה קורה היום, איפה אנחנו נמצאים בדרך?

תשובה: אנחנו נמצאים היום בעולם שכולו חושך, ואין שום זכר לאמת. קיים חושך טוטלי בלב שלנו ובמוח שלנו. אף אחד מאיתנו לא יכול להיות מלכתחילה בקשר עם הבורא, עם הכוח העליון, ולדבר עימו כביכול, זאת אומרת, לגלות אותו בצורה ברורה. לכן אנחנו נמצאים בכאלה מצבים ואנחנו עושים רק שגיאות, רק טעויות. אנחנו בעצם כל פעם בורחים מטעות אחת לטעות אחרת, וכן הלאה.

הגענו למצב שכל העולם נמצא במבוי סתום. מובן לו שהוא לא יודע לאן הוא מתפתח, מובן לו שלאף אחד אין אמת ביד, אין מטה שאיתו הוא הולך קדימה ויכול להוביל אחריו את כל האנושות. ומהצד שני, כולם שואלים בשביל מה חיים, מה הטעם בחיים? זה מצב טוב, כי סוף כל סוף אנחנו לא חיים כמו שחיינו במשך אלפיים שנות הגלות, שאף אחד לא שאל כלום וכך חיינו. הגענו למצב שאנחנו רוצים כבר לצאת מהגלות הזאת, אנחנו רוצים לבנות את עצמנו בצורה כלשהי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" – אידיאולוגיה יהודית משיחית, שיחה 613, 16.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest