דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה לראות את עצמי בהשפעה

רוצה לראות את עצמי בהשפעה

laitman_2011-03-22_1888-70.jpg

בעל הסולם, "שמעתי", מאמר ה' "לשמה זהו אתערותא דלעילא. ולמה צריכים אתערותא דלתתא?": "מה שאם כן אח"כ כשכבר הרגיל את עצמו לעבוד בע"מ להשפיע, ולא להסתכל על עצמו אם מרגיש טעם בעבודה, אלא הוא מאמין שהוא עובד, בכדי שעם עבודתו הוא משפיע נחת ליוצרו. והאדם צריך להאמין שה' מקבל עבודת התחתונים, ולא חשוב כמה ואיך הצורה של עבודתם".

שאלה: כיצד ניתן להשפיע נחת רוח לבורא? מה זה אומר?

תשובתי: המציאות שלנו לא השתנתה, לא משתנה ולא תשתנה, היא כל הזמן אותה המציאות. היא מצטיירת לנו עכשיו כחושך והסתרה, אך למרות זאת, אנחנו רוצים לתאר את עצמנו בדבקות עם הבורא. מפריע לי רק זה שאיני מתייחס אליו, כפי שהוא מתייחס אליי.

הפער הזה הוא זה שמכניס אותי לתוך החושך, בגללו איני מרגיש, שנמצא יחד עם הבורא ומלא באור. במקום זה אני תופס את המציאות שלי בצורה של העולם שלנו. לכן עליי כל הזמן, בדומה לילד, לתאר לעצמי שאני רוצה להימצא בגילוי, כלומר בהשפעה לבורא, לבדוק האם אני באמת חושב על זה?

אם אני מעביר אליו את מחשבותיי דרך הקבוצה, דרך החברים, כדי שכל 613 הרצונות של הלב שלי יתוקנו להשפעה, אם אני מוכן לקיים את כל 613 המצוות האלה, אז אני מכין כלי לגילוי הבורא. בזה מסתכמת כל שיטת הקבלה. דרושים מאמצים, אין לנו מה לעשות יותר מזה.

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם, "שמעתי", 05.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל הדרך היא החיפוש
הבעיה היא שאנחנו שוכחים את העיקר
המטרה שלי היא לרצות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest