דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה לקבל החלטות בעצמך?

רוצה לקבל החלטות בעצמך?

laitman_2010-01-29_1511_w-70.jpg

השאלה הראשונה והחשובה ביותר היא, האם קיימת אצלנו בחירה חופשית? או שאני נע בחיים כמו צעצוע עם קפיץ, שמישהו מותח אותו עם מפתח על הגב, או כמו בובה על חוטים?

ובאמת, אנחנו מנוהלים לחלוטין על ידי אינסטינקטים טבעיים ופועלים לפי התוכנית הטבועה בנו. נדמה לנו שאנחנו מקבלים החלטות לבד וקובעים בעצמנו את הדרך שלנו, אך זו רק צורה מטעה, וניתן לנבא הכול מראש בהתאם לשילוב נתונים חיצוניים ופנימיים (רשימות, חינוך, הרגלים, כל התנאים).

כלומר, אין כזה רגע בחיים שהאדם מקבל החלטה עצמאית, הרי על בסיס מה הוא יחליט? אם בתוכו כבר נמצאים כל הנתונים, אז הוא פשוט עושה חישוב כמו מכונה. האם קיים כאן איזה גורם לא ידוע שניתן היה באמצעותו לבחור? לנו זה לא ידוע, ולכן נדמה לנו שאנחנו בוחרים באופן חופשי. ולמעשה, הכול קבוע מראש באופן שלם, כמו בטבע.

חכמת הקבלה אומרת: "אין עוד מלבדו". אתה רוצה לקבל החלטות בעצמך? – תתעלה לדרגת הבורא ותחליט יחד איתו. החופש היחיד הוא להסכים איתו ואפילו ללכת כאילו לפניו, אם אתה מתעלה עד לדרגתו, משתווה עימו לפי תכונותיו, אז הוא יאפשר לך להחליט לפניו/במקומו (כמוהו). ואז יהיה כפי שנאמר: "הצדיק גוזר והקב"ה מבצע". ועד אז, אין מה לדבר על איזשהו חופש.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "בחירה חופשית", 08.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
חופש – רק מעל לרצון
קו ישר מהרבה נקודות
נקודת החופש

One comment

  1. אני מסכימה על כל מילה אמת ככה אני מרגישה תודה ושבוע טוב לכל החברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest