דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רוצה להיות יחד עם כולם?

רוצה להיות יחד עם כולם?

laitman_2010-04-14_4406_u-70.jpg

זוהר: פרשת לך לך, סעיף רל"ז: כשעלה ברצונו של הקב"ה, בינה, לברוא העולם, שהוא ז"א, הוציא להבה אחת של ניצוץ הקשה, ונשב רוח ברוח, ונחשכה הלהבה, וגם שורפת. והוציא מתוך צדדי התהום טיפה אחת, וחיבר אותה כאחד, הטיפה עם הלהבה.וברא בהם את העולם, ז"א.

ההנהגה העליונה מגיעה אלינו ממערכת שנקראת ג"ר דעולם האצילות. מתחתיה נמצא זעיר אנפין שאותו אנחנו מכנים הקב"ה מאחר והוא עליון בשביל המלכות דעולם האצילות, מקום ההתכנסות של כל הנשמות. אך כעת הנשמות שלנו שבורות, הן נמצאות מתחת למלכות. כאשר הנשמות השבורות רוצות להיתקן, הן מעלות אליה את בקשתן.

מהיכן הן יודעות כיצד הן צריכות להיתקן? – הן רוצות להיות ביחד! הן אומרות: "אנחנו מוכנות להיות ערבות זו עבור זו ולהתאחד!". הרי מלכות נקראת אוסף של כל הנשמות המשתוקקות אל הבורא (ישר-אל). מי שרוצה להיות יחד עם כולם, ללא שום הבדל, יוכל להיכנס לתוכה. ומי שאינו רוצה להיות יחד עם כולם, לא יכנס! זהו תנאי פשוט מאוד והכניסה פתוחה לכולם. רוצה, תיכנס! אך בכניסה פועל התנאי הזה, התכונה הזאת: אם אתה מתאים לה, אתה תיכנס ואם לא, אז לא. רוצה להיכנס, תכין את עצמך.

כל הנשמות הנכנסות למלכות, מתחברות יחד ומעלות את בקשתן אל הבורא, הזעיר אנפין, להפוך להיות בדיוק כמוהו. תחילה אנחנו מעלים את בקשתנו הראשונה למלכות בעזרת הקבוצה. וממנה, בעזרת המ"ן, התפילה אנחנו מעלים את הבקשה הלאה, לזעיר אנפין. זעיר אנפין לוקח את הבקשה שלנו ומעלה אותה לבינה, אמא עילאה, שם מקבל עבורנו כוח, אור, מסך אנטי-אגואיסטי יורד למטה, מוסר את הכוח הזה למלכות והיא מעבירה אותו לנשמות הכלולות בתוכה. כך כל אחד שנכנס לתוך המלכות זוכה לאור שלו, המוכן עבורו מלמעלה. על זה מדבר ספר הזוהר, וזו המערכת היחידה הקיימת בבריאה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
מלכות דעולם האצילות – זה אני
איחוד עם הקבוצה מביא אל הבורא
תפילת רבים

One comment

  1. האם קריאת הזוהר ע'י אישה – יכולה לעזור במשהו לגברים להתחבר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest