דף הבית / כלכלה / כסף / רוסיה – דעות על העתיד

רוסיה – דעות על העתיד

דעתה של קסניה יודייבה, מנהלת המרכז למחקרים מאקרו-כלכליים בבנק הרוסי "סברבנק": "המשבר בעולם לא הסתיים. המיתון הסתיים, אך המשבר לא".

דעתו של יבסיי גורביץ', מנהל קבוצת מומחים לכלכלה: "המשבר ברוסיה לא הסתיים, מאחר והמגזר הבנקאי לא שוקם. חוץ מזה, מסתמן עכשיו גל חדש של המשבר, וכל עוד לא יסתיים המשבר בעולם, הוא לא יוכל להסתיים גם ברוסיה".

דעתו של יבגני פדורוב, יו"ר הוועדה למדיניות כלכלית בדומה (הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי): "הסטטיסטיקה מראה שהמשבר ברוסיה יסתיים השנה. זה אומר שנחזור לפרמטרים שהיו לפני המשבר. אך למשבר של שנת 2008 היה אופי של הקדמה. המשבר הכלכלי העולמי השני הוא בלתי נמנע. הסיבה לכך היא המונופול שנוצר על ידי המערכת החד-קוטבית של המדיניות והכלכלה העולמיות, שהביאה לצריכת היתר בארה"ב.

ארה"ב מייצרת 7-8% (אם לא לוקחים בחשבון את השירותים והניהול), אך צורכת 40% מהתוצר העולמי הגולמי. כלומר כל אדם על פני כדור הארץ מקריב שליש מיגיעתו בצורה של מס כלשהו. זה לא מוצא חן בעיני אף אחד ובעיני אף מדינה, ולכן זה מכין את הקרקע לקראת המשבר השני. המשבר של שנת 2008 סילק בעיות מסוימות שקשורות למערכות האשראי, אבל את הבעיה העיקרית של חוסר ההתאמה הענק בין הצריכה והייצור הוא לא העלים. הסטייה הזאת נגרמת על ידי המונופול. והמונופול אינו יכול להגביל את עצמו. המונופול ימשיך להתנפח, עד שהוא יתפוצץ".

דעתו של בוריס טיטוב, יו"ר הארגון החברתי "רוסיה מעשית": כלכלה צומחת אצלנו בצורה איטית רק בזכות מחירי הנפט הגבוהים, ואילו האינפלציה מאוד גבוהה. ברגע שמחירי הנפט ירדו, הכלכלה תקרוס".

ידיעות קודמות בנושא:
ברוסיה הולך להיות בלגאן
עלינו ליצור חברה עם הרמוניה פנימית
רוסיה נכנסת למשבר חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest