דף הבית / כלכלה / כסף / רוח הבלהות של מאבק המעמדות מרחפת על פני אמריקה

רוח הבלהות של מאבק המעמדות מרחפת על פני אמריקה

ידיעה: "האמריקאים עלולים שוב להתחיל ללמוד את היצירות של מרקס ואת אמירתו המפורסמת על רוח הבלהות של הקומוניזם – הסכסוכים בין העניים והעשירים הולכים ומתגברים במרוצת הזמן. מה שמעורר את השנאה הוא לא העשירים עצמם, אלא האנשים שעושים מניפולציות במערכת.

66% מהאמריקאים סבורים שהסכסוכים בין העשירים והעניים אינם ניתנים לפיתרון – מספר שגבוה ב-19% גבוה בהשוואה למצב לפני שנתיים. הסכסוכים בין המעמדות גדולים יותר מאשר בין הגזעים, בין המהגרים והוותיקים, או בין הדורות.

הזעם כלפי העשירים אינו גובר. הדעה על כך שהעשירים רכשו את עושרם בזכות חריצותם, קשריהם או היותם בני משפחות טובות – לא השתנתה.

48 מליון איש נמצאים מתחת לקו העוני. המדינה נאלצת לצמצם את תוכניות הרווחה, המובטלים נאלצים לקחת כל עבודה שיש, ולפיכך הם נכנסים למעגל העוני שאין ממנו יציאה.

לדעתו של ה-Guardian, העוני בארה"ב יגבר גם אם יהיה שינוי בכלכלה. המשבר מתאפיין בכך שמיליוני האמריקאים אינם מסוגלים למצוא עבודה בטווח הארוך".

התייחסותי: הייתי מוסיף שהמובטלים לעולם לא יוכלו למצוא עבודה, מפני שהאנושות תצטרך, במודעות או בעל כורחה, לצמצם את פעילותה בייצור ובצריכה עד לרמת ההכרחיות – כמה שאנחנו צריכים לקיום סביר (כדי להיות באיזון בתוך המערכת האינטגרלית שלנו ובאיזון עם הטבע). כולם יתפנו מהעבודה, חוץ מ-10% מהאוכלוסייה, או כמות שמקבילה אליהם אם הם יעבדו רק בחלק מיום העבודה או משבוע העבודה.

ידיעות קודמות בנושא:
חוסר השוויון מאיים על הדמוקרטיה
גן העדן האבוד (בתוך האגואיזם)
המחאות בעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest