דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רדאר לאור העליון

רדאר לאור העליון

שאלה: אתה דיברת על כך, שכל הזמן מעוררים אותנו מלמעלה, אבל אנחנו לא מרגישים את זה בגלל חוסר השתוות הצורה. אם אנחנו קוראים בזוהר, אז מה קורה מלמעלה, האם מעוררים אותנו חזק יותר או שאנחנו הופכים להיות רגישים יותר?

תשובתי: אם אתה קורא סתם כך, אז שום דבר לא קורה. אתה יכול לקרוא ויכול לא לקרוא. הכול תלוי בכוונה. אם הכוונה שלך מעוררת את השתוות הצורה, אז במידת ההשתוות אתה מקבל השפעה ממדרגה יותר עליונה. אבל אם אתה לא נמצא בנטייה להשתוות הצורה, לא מתקרב אליה, אז היא לא מאירה עליך.

מדרגה עליונה נמצאת במצב קבוע, היא בעצמה נמצאת ב"חפץ חסד" (לא רוצה כלום לעצמה). אתה יכול לעורר אותה כדי שהיא תשפיע עליך, אם אתה נותן יגיעה, מוסיף רצון. אז היא מאירה עליך. כלומר היא לא מאירה במיוחד לך, אלא אתה מקבל את השפעתה בהתאם לכלים, לרצונות המתחדשים שלך.

אבל מאיפה יהיו לך כלים, רצונות, חדשים? אם אתה מתחבר עם חברים נוספים, אז ביניכם אתם מולידים את הכלי הרוחני. כי אף אחד מאיתנו אינו מהווה כלי לקליטת האור. צריכים להיות לפחות כמה אנשים שרוצים להתחבר יחד כדי לבטל את עצמם זה כלפי זה, אז זו כבר איזו שהיא השתוות לעליון. בהתאם להשתוות הזאת, ההארה מהעליון מורגשת בהם ביתר כוח.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איך להתקרב אל האור?
נוסחת החזרה למקור
כל הבריאה בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest