דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ראייה כפולה מתקדמת

ראייה כפולה מתקדמת

Laitman_2011-09_6649.jpg

כשאנחנו מסתכלים על העולם הזה, אנחנו לא מבינים את הקשר בינו לבין העולם הרוחני, כלומר, לא מבינים את הקשר בין המצב שבו נמצאים עכשיו לבין המצב האמיתי, שבו אנחנו נמצאים בחיבור ובדבקות עם הכוח העליון. הכול תלוי בהגדרות הנכונות, כלומר בפירוש הנכון שלנו של מה שאנחנו מרגישים ברגש ומה שאנחנו מבינים בשׂכל, ובהבנת אותה המציאות שבה אנחנו נמצאים.

אם נתאר בצורה נכונה את המציאות וכל הזמן נשתדל לפתח ולטפח אותה, לייצב אותה יותר ויותר, לבנות אותה ולתקן בקפדנות במידת ההבנה שלנו, אז העבודה שלנו תהיה יותר עקבית ואז אנחנו נלך ונתקדם לכיוון אחד.

העבודה הזאת כוללת הרבה מרכיבים, שבסופו של דבר הם מרכיבים מצב אחד. אולם עכשיו הם נראים לנו כזרים זה לזה, רחוקים זה מזה ואינם מתחברים ביניהם. איך אפשר לראות את הקשר בין תפיסת המציאות ואהבת הזולת? איך אפשר לחבר את הלימוד שלנו של חכמת הקבלה עם הקבוצה? איך אפשר לקשור את התיקון של העולם הזה עם העלייה שלנו בסולם המדרגות הרוחניות?

הדברים האלה לא נראים לאדם כזהים. הוא מניח שאם כבר קיים איזה קשר בין הדברים, אז הוא גם כן לא קשר ישיר. ולכן כל העבודה שלנו היא בלייצב בתוכנו את התמונה הנכונה.

תחילה אנחנו צריכים לגלות את תפיסת המציאות הנוכחית הלקויה ולברר שהיא נמצאת בסטייה, בסתירה, בהופכיות מהמציאות האמיתית וכל הזמן להשתדל לשפר ולתקן אותה. כך האדם יוכל לראות ששני התיאורים יכולים להתקיים בתוכו בו זמנית: תמונת המציאות האמיתית והרגשת העולם הזה.

וודאי שיש בזה דוּאליות וראייה כפולה, אבל לאט לאט האדם מתרגל לזה. וזה מעורר אותו לשנות ולשפר את עצמו בצורה כזאת, ששתי התמונות הללו יתחברו ויצטלבו יחד כמו בתוך כוונת, ויהפכו להיות תמונה אחת.

בצורה כזאת אנחנו צריכים לעבוד. זה לא פשוט, מפני שאיננו יכולים לתאר לעצמנו את העולם הרוחני שמורכב כולו מכוחות. גם אנחנו בעצמנו לא גופים גשמיים, אלא כוח או תכונה או רצון ושׂכל, איכויות ומהויות.

אך לפחות עלינו לתאר זאת בתוך שדה כוח, גלים, כיוונים של הכוח, שמכוונים מצד לצד. אף על פי שגם התיאור הזה הוא לא נכון, מפני שהעולם הרוחני מורכב רק מאיכויות ולא מכוחות פיזיים שאנחנו מתארים לעצמנו. אך לפחות זו כבר תהיה צורת תפיסה מתקדמת.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 26.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העדשה שדרכה רואים את הבורא
החומר הוא כוונה לא ממומשת
הסביבה הרוחנית היא החממה של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest