"ראה את הקולות"

"וכל העם ראים את הקולת ואת הלפידם ואת קול השפר ואת ההר עשן וירא העם וינעו ויעמדו מרחק: ויאמרו אל משה דבר אתה עמנו ונשמעה ואל ידבר עמנו אלהים פן נמות." (תורה, ספר שמות, פרשת "יתרו", פרק כ', פסוקים טו' – טז').

שאלה: מה זה אומר "ראה את הקולות"?

תשובתי: אנחנו תופסים הכול דרך תכונת ה"בינה". "בינה", זה שמיעה, ולכן אנחנו תופסים את הקולות על יד השמיעה. אבל כאשר בתכונת ה"בינה" נוכח גם "אור החכמה", אור החיים, אז מופיעה בה הראייה, גילוי לעין.

ישנם נביאים שאומרים: אני "שמעתי", ויש נביאים שאומרים: אני "ראיתי". אלה כבר נביאים שמושכים את אור החיים, שקרובים יותר לבורא. לכן גילוי הבורא מהווה את המדרגה העליונה ביותר: לא סתם לשמוע, אלא לראות. אלה הן שתי דרגות של הבנה. אבל כאן הכוונה היא, לא לראייה הגשמית, אלא התבוננות פנימית.

שאלה: ככל הנראה, הרדיו והטלוויזיה גם כן בנויים בהתאם למצבים כאלה?

תשובתי: תחילה אנחנו גילינו את דרגת הקשר הנמוכה ביותר, דרך השמיעה, דרך החוט, אחר כך דרך החשמל שזורם בחוטי החשמל, ואחר כך כבר לפי גלי הרדיו. ובכל זאת, עד שהגענו לטלוויזיה עבר זמן רב. ועכשיו הראייה וההתבוננות מחליפים את הקריאה, את השמיעה, את כל מה שרק אפשר. זה מצביע על כך, שגם בעולם שלנו כמות המידע הגדולה ביותר, 90% ויותר, אנחנו מקבלים דרך הראייה. כך גם ברוחניות, כי "אור חסדים" (אור ה"בינה"), הוא בסך הכול תשתית ל"אור החכמה".

הבורא, זה "אור החכמה". "אור החסדים" רק מתלבש על "אור החכמה". במידה שבה הנברא רוצה להיות דומה לו, אז הוא מקבל את "אור החסדים". כלומר אנחנו מכינים "כלי", והאור כבר נכנס לתוכו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ראייה ושמיעה רוחניים
לראות ולשמוע את המערכת העליונה
שהאור לא יעלם מתוכנו…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest