דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קשת האש בין המדרגות

קשת האש בין המדרגות

שאלה: כדי שיצמח צמח חדש, דרוש גרעין שקיים בו כל הפוטנציאל הדרוש. אך לאחר מכן הוא נרקב לגמרי וצומח ממנו צמח חדש. האם ניתן לקחת את הדוגמה הזאת עבור ההתפתחות הרוחנית, והאם חייב להיות נתק לפני העלייה למדרגה הבאה?

תשובתי: בין המדרגות קיים נתק, והרצון חייב לבצע קפיצה כדי להשיג את המדרגה הבאה. אני מבצע 99% מהעבודה במדרגה הנוכחית שלי, רק כדי שאשיג רצון חזק וחד לעלות ממנה, לאחר שארגיש שהיא עבורי "גרועה מהמוות".

אני פועל למעלה מהדעת, מבטל את כל השכל וההרגשות שלי ואינני רוצה דבר מלבד ההשפעה הגדולה יותר, שקיימת במדרגה העליונה. אני נדבק בכל כוחותיי למורה, לסביבה ולספרים, רק כדי לסיים את ה-1% שנשאר. אך ברור לי לחלוטין שרק האור יכול לעזור לי לבצע את הקפיצה הזאת.

הרי נשאר הנתק, כמו בין שתי אלקטרודות, שהניצוץ חייב לבקע. אני קירבתי את ה"אלקטרודה" שלי, את המדרגה הנוכחית שלי, ככל שרק יכולתי, אך עכשיו קשת האש החשמלית צריכה לחבר ביניהם, וזה כבר לא בכוחותיי. בי תלוי רק המאמץ, הרצון שלי לשים קץ לנתק הזה, למחוק אותו!

זה אותו האחוז האחד שהבורא מסיים עבורך, לאחר שעשית את כל מה שהיה תלוי בך, והתקרבת עד כדי כך שבין המדרגות נשאר רק "לב האבן", שאותו אינך יכול "למחוק", ואז הבורא מבקע אותו עבורך ומבצע את הקפיצה הזאת.

הרי בין המדרגות קיים נתק אינסופי. אינך יכול לעבור מהאחת לשנייה, אלא רק לקפוץ. הפער בין המדרגות הוא כמו בין "יש" ו"אין" (בורא ונברא), היות ובמדרגה הבאה אתה הופך להיות דומה במשהו לבורא. אתה עובר ממדרגת הנברא למדרגת הבורא. ובמדרגה הבאה מתרחש אותו הדבר, לאחר שאתה מממש את כולה בדרגת הנברא, אתה שוב צריך לעבור למדרגת הבורא, המדרגה שמעליך.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה אתה מבין?
מוליך החמורים
השיטה לעלייה במדרגות הרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest