דף הבית / המשבר ופתרונו / קשר שחובק את כל העולם

קשר שחובק את כל העולם

שאלה: מצד אחד, תוך כדי העבודה עם קבוצה של אנשים רגילים, אנחנו מסבירים להם שהם צריכים לבנות כאלה יחסים ביניהם, שמהם יהיה להם טוב יותר. מצד שני אנחנו אומרים, שמתרחש תהליך עולמי כללי, כל החברה צריכה להשתנות. זה מזמין אצל האנשים תגובה מתאימה: "נניח שאני אעשה משהו בקבוצה שלי, אבל עד שהממשלה, כל המדינה, כל החברה לא ינקטו צעדים, שום דבר לא ישתנה". איך אפשר לשכנע את האנשים, שמשהו כן תלוי בהם?

תשובתי: העניין הוא, שאם נניח שלפני עשר שנים אנחנו אמרנו שהתחיל משבר בכל העולם, אף אחד לא האמין. אפילו בשנת 2007 העניקו פרסי נובל
עבור תיאוריות על העדר איום המשבר. ובשנת 2008 הוא פרץ, וזהו!

האנושות תמיד מוצאת את עצמה בפני עובדה, מפני שאין לה שיטה, אין תוכנית, אין שום הבנה של מה שהיא עושה, לקראת מה היא מתקדמת. היא לא יודעת את המטרה, לא מכירה את הכוחות שפועלים בעולם ושמפתחים אותו. ולכן, טבעי הדבר שלבני אדם נדמה, שלא ניתן להשיג חיבור ואיחוד של החברה.

הם אינם מרגישים את אותה הרשת שקיימת בין כל בני האדם בעולם. אף על פי שאנחנו מדברים על "אפקט הפרפר", על כל מיני קשרים הדדיים בינינו, אבל הם לא מרגישים זאת בבירור. ולכן נדמה להם: "אפשר לחשוב, אני אעשה קבוצה אחת פה, אחת שם? ומה מזה? מה יהיה אחר כך?".

הם לא מבינים שבאופן כזה הם נכללים במסה אינרטית, מפעילים אותה והיא מתחילה לנוע בעל כורחה. ועל מה שאנחנו מדברים בינינו היום, ידברו בעוד חודש חודשיים כולם. לכן, כשעובדים על קבוצה קטנה, הם בעצם יוצרים דרכה מחיצה בינם לבין כל העולם ובאופן כזה מזרימים את כל האנרגיה הרוחנית דרכם ודרך הקבוצה על כל העולם.

על אף שהכוחות האלה, רשת הקשר הזאת בין כולם אינה נראית בכלל, אתה פתאום מתחיל להרגיש איך פה ושם מתחילים לומר את מה שאנחנו אומרים, וכך זה מתפשט. כלומר אתה רואה לפי התגובה, לפי ההדים, לפי הד שמגיע מכל העולם, שמה שדיברת עליו לפני חודש, היום כבר הופך לנחלת הכלל. אף על פי, שבעיקרון, הם לא שמעו שום דבר ממך, אבל בתת ההכרה הם מרגישים את זה מבפנים, מפני שהאור העליון הגיע אליהם ועובד עליהם.

אפשר להסביר להמונים שכולנו מקושרים יחד (בנושא זה יש הרבה מאוד מאמרים מדעיים), וכאשר כולנו עוסקים במשהו, אז זה בהכרח הופך לנחלתה של האנושות כולה, מפני שזה עובר דרך רשת הקשר.

היום אפילו לא צריך להשתמש במונחים קבליים. הקשר בין בני אדם, הגלובליות של העולם, הייחודיות של הטבע, האינטגרליות שלו, כל זה היום מתגלה בפועל, לכן גם אנחנו יוצאים אל העולם.

מתוך הקורס "יסודות הקבלה", 26.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסבר מדעי
מה אנחנו רוצים?
כבולים ברשת קשר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest