דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קשר עם השמיים בקו ישיר

קשר עם השמיים בקו ישיר

"מלכות" נקראת תפילה, מפני שזה חיסרון שלא ניתן להסתדר בלעדיו. לאחר ג' הבחינות הראשונות דאור ישר, מגיעה הבחינה הרביעית האחרונה, "מלכות", חיסרון. אם לאדם אין חיסרון, זה סימן שאין לו "מלכות", כלומר אין לו את ההתחלה של מדרגת האדם, אין לו ממה להתחיל את הבנייה הרוחנית שלו.

כל העבודה הרוחנית היא כדי לפתח את החיסרון שלנו, את ה"מלכות" שלנו, כדי שהיא תהפוך להיות "מלכות שמיים", כלומר "מלכות" שמקושרת עם השמיים, נמצאת לגמרי תחת השגחת ה"בינה". זה אומר, לעשות את הרצון שלך בדיוק כמו הרצון של הבורא.

במטרה הזאת האדם כל הזמן מנהל דו שיח: הוא מעלה את החיסרון שלו, בודק אותו, מבקש לגלות מהו הרצון האמיתי שלו, מה הוא רוצה ברגע הנוכחי ובכלל. הוא כל הזמן פונה לבורא עם החיסרון הזה כדי לארגן אותו, להתאים אותו למילוי, לתגובה מלמעלה ולשמור על קשר תמידי עם הבורא.

לכן נאמר: "הלוואי שיתפלל כל היום", כי זה יוצר את הקשר ההדדי שלנו עם הבורא. אנחנו רק צריכים כל הזמן לכוון את ה"מלכות" שלנו, את הלב שלנו לחיסרון חדש. ואם אנחנו לא נעשה את זה, אז הטבע, כמו תמיד, ידחוף אותנו לתיקון יחד עם כל הנבראים על ידי האור הכללי, הלחץ הכללי, שאותו אנחנו מרגישים כמתח שהולך וגובר וכמשבר גלובלי.

אבל אם האדם רוצה להימצא בקשר אישי עם הבורא, הוא חייב כל הזמן לפנות אליו עם חיסרון נכון, לפרמט אותו, לארגן אותו וכל הזמן לדאוג שהחיסרון הזה יהיה תואם לשלבי ההתקדמות.

אי אפשר לסיים את העבודה הזאת ולהירגע, כי על ידה האדם מרגיש שהלב שלו מתחבר יותר ויותר חזק עם הבורא, בקשר ישיר והכי קצר. הדרגות של הקשר הזה קובעות את הדרגות של העולמות. האדם מרגיש שהוא יותר ויותר מקצר את הדרך ומבין יותר ויותר טוב את הבורא. והקבוצה מהווה את המנגנון שמקשר אותם יחד, שזה אוסף של החסרונות הזרים. כי זו ערבות לכך שהאדם יתייחס בצורה נכונה לבורא.

וכך הוא מתקדם, כל מילוי חדש מארגן עוד יותר את הרצון שלו. דווקא מילוי כזה הוא רוצה, כי לעשות נחת רוח לבורא אפשר בזה, שמביאים לו את החיסרון השלם למילוי.

מתוך ההכנה לשיעור, 04.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בקשה על עליית "מלכות" ל"בינה"
אמצעי בלתי נדלה להתקדמות
תפילה זו עבודה שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest