קשר לצורך עלייה

שאלה: כיצד ניתן לקשור בין ניגודים?

תשובתי: דברים מנוגדים יכולים להיות מחוברים רק דרך נַגָד המנוגד לשניהם. לא משנה במה בדיוק מתבטא הניגוד, אך הוא חייב להתקיים, ורק הוא יכול לקשור שתי תופעות מנוגדות. לדוגמה, שני בני אדם, בעל ואישה, אינם מסתדרים ביניהם. הם פונים לפסיכולוג והוא מחבר ביניהם. כיצד? – מפני שהוא אינו מסכים עם אף אחד מהצדדים, הוא נמצא באמצע.

כזה שופט חייב להיות בתוכנו: אינני יכול לחבר שני דברים סותרים ללא הדבר השלישי. אחרת, החיבור ביניהם בלתי אפשרי. אם אני מנסה לעשות זאת, אני מקבל קצר, הורס את המוח שלי. הדבר נוגע גם לקשר בין בעל ואישה. עקב גדילת הרצון האגואיסטי הם מרגישים את עצמם מנוגדים זה לזה, ובין שני הניגודים חייב להיות מקשר גבוה יותר. זעיר אנפין ומלכות (זו"ן) דאצילות יכולים להתחבר רק בתנאי שהם עולים לפרצוף אבא ואימא, עד אז אין ביניהם קשר. הקשר נוצר רק לצורך העלייה, השׂגת הבורא.

בעתיד המשפחה תתקיים רק בזכות מטרה יותר נעלה בחיים, כששני בני הזוג יתמכו זה בזה למען השׂגתה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 10.12.2010

One comment

  1. לכ"חברי וחיבורי.המאמר על הניגודים בכלל ובזוגיות בפרט מדבר על המציאות הקשה והבלתי נתנת לגישור אמיתי בנינו ללא הצד השלישי הויתור על האגו ,צריך חשיבה למעלה מהדעת,למשוך בקשה מהשכינה שנמצאת בנשמה לעלות במחשבה לאבא ואמא עליונים אשר גם הם עברו את כל הקשיים וכל הקלקולים,עלו לבינה העליונה לבנות לנו את התיקונים ,הם למעלה ללא אגואיזם,גופים ,רוחם מלאה אהבה ונתינה הם מחקים רק לבקשה שלנו ,הם הם רוצים דירה בתןכינו מלאה כלים נאים מתוקנים מותאמים לבינה העליונה לעשות נחת להם ולנו,כי הם קשורים לבורא הטוב והמטיב לכולנו.שאו ברכה חברי וחיבורי יהי רצון שלמרות הכל נעלה ונתעלה מתוך אהבה מלאה אור ותבונה מתבנית הבריאה.אמן כן יהי רצון.שלכם שולמית אילת קרית-אונו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest