דף הבית / משבר עולמי / קשיי גיל המעבר של האנושות

קשיי גיל המעבר של האנושות

laitman_2008-11-14_7045_70.jpg

האדם נאחז בדתות ובאמונות למיניהן, מפני שהוא היה חייב להיאחז איכשהו ברוחניות, בדומה לילד שנרגע כשהוא מחבק צעצוע אהוב או שׂמיכה שהתרגל אליה. "תומכים" כאלו דרושים לאדם עד סוף חייו. אך כשהאגו שלנו גדל בימינו לכאלו מימדים, שכבר אינו מסתפק בצעצוע, אז האדם מאבד את התומך האחרון ולא יודע במה להיאחז. ואז הכול הופך להיות מותר, ושום דבר לא מדאיג אף אחד, שום מוסכמות על טוב ורע, דת ומוסר, שזה מהווה בעיה גדולה מאוד עבור החברה.

כאן מגיעה הנחיצות להפיץ את חכמת הקבלה כמה שיותר מהר, כדי שהיא תחליף את הרסן שנעלם, שקודם שימשה הדת כך שהחזיקה את כל האנושות, ונתנה לה מטרה וגילתה את ההנהגה העליונה. כדי שהאדם לא יחשוב שאין מעליו שום הנהגה עליונה, מפני שהיא קיימת! אך במקום מערכת המוסר שמפחידה את האדם עם העונשים שיקבל בעולם הבא, אנחנו באמת צריכים לגלות את המנהל האמיתי. לא ניתן להסתדר ללא זה בשלב המעבר המעורפל הזה, כשהאנושות משתחררת מכל הרסנים האוחזים בה.

פעם הכול היה משועבד לסדר מדויק ומוחלט, כל אחד ידע כיצד עליו להתלבש בהתאם למעמד החברתי שלו, שנשמר בקפדנות על ידי החברה. היום החל חופש מלא ומותר הכול, וזוהי רק ההתחלה. אתם עוד תראו כיצד הכול יהיה, הבושה והמוסר ייעלמו. במקום להיות מנוהלים על ידי הדת, האמונה, הפחד מעונשים בעולם הזה ובעולם הבא, בהבטחה של גן עדן וגיהינום, ודעת החברה שהעמידה בחומרה כל אחד במקומו: עבד, איכר, אדון, ובהכתבה של כל נורמות החיים, אפילו הלבוש – אנחנו פתאום נשארנו ללא כל רסן.

זה נעשה בכוונה, כדי לשנות ולהחליף אותה לציות מרצון ובצורה הכרתית להנהגה העליונה. אך המעבר הזה בעצמו הוא מאוד בעייתי. רק כשחלק ניכר מהאנושות יצור קשר עם ההנהגה העליונה, עם "מתג ורסן" של הבורא, ויתחבר עימו כדי שזה יוכל לשמש דוגמה לאחרים, אז לכולם יהיה קל יותר לקבל זאת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 22.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על הבדלי התרבות
"הדת" הפנימית של הנשמה
במעבר לעולם חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest