דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קשיים הם הזמנה לגילוי

קשיים הם הזמנה לגילוי

שאלה: מה עליי לעשות אם אני מרגיש חלש מדי, והסביבה והמשפחה לא יכולים לתמוך בי מתוך כך שאינם מרגישים חשיבות גדולה של המטרה?

תשובתי: בספר "שמעתי", מאמר ד', בעל הסולם מסביר מדוע קשה לנו כל כך בדרך הרוחנית: "שהאדם בא לידי מצב, כאילו כל העולם נשאר לעמוד על עמדתו, רק הוא כאילו נעדר עכשיו מעולם הזה, ועוזב את המשפחה שלו, ואת חבריו, למען התבטלות לה' (לבורא)".

האדם כאילו נתלה באוויר. אך את כל זה הבורא מארגן לו בכוונה, כדי שלא יחפש לו קרקע יציבה תחת הרגליים, אלא ההיפך יחפש כיצד להידמות לעליון במחשבותיו, ברעיון שלו, יימשך לעליון על מנת לספוג ממנו את הרוח שלו. כלומר עליך להשתוקק שהבורא יתגלה לך כתכונת ההשפעה והאהבה ברצונות הזולת ואז אתה תעלה ב"אמונה למעלה מהדעת", למעלה מרצונותיך הפרטיים.

זה שאתה מרגיש את עצמך כתלוי באוויר, ללא כל תמיכה מצד הסביבה הגשמית הרגילה שלך, זאת בדיוק הזמנה עבורך להידבק בעליון בהשפעה. צריך לחפש תמיכה לא בהוכחות שכליות, רציונליות, אלא באמונה למעלה מהדעת. בעל הסולם אומר שסיבת הכבדות "היא רק סיבה פשוטה והיא נקראת חסרון האמונה".  כלומר הוא לא רואה לפני מי או למען מי הוא צריך לבטל את עצמו, הוא לא מרגיש את קיומו של הבורא וזה מה שגורם לכבידות.

אך מצד שני, זוהי דווקא קריאה אליך, לגלות את תכונת ההשפעה, את הבורא. מתוך הדברים המודגשים אנחנו שוב רואים שהאמונה היא גילוי הבורא, לראות אותו פירושו להאמין, הרואה נקרא מאמין. מכאן רואים, עד כמה עוותה בתוכנו משמעות המילים ועד כמה האופן בו אנחנו קוראים את כתבי הקודש אינו נכון. "קודש" מדבר על ההשגה, על גילוי הבורא, כיוון שהוא קדוש, הוא תכונת ההשפעה והאהבה. ספרים המספרים כיצד להשיג את התכונה הזאת נקראים ספרי קודש.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"קראוהו בהיותו קרוב!"
הקשיים הם עזרה מלמעלה
תקשיב לקולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest