דף הבית / חינוך, ילדים / קשיים בתפיסת המציאות

קשיים בתפיסת המציאות

שאלה: האם כדאי לכלול בקורס הבסיסי (יסודי) של ההשכלה האינטגרלית את הנושא "תפיסת המציאות"?

תשובתי: אני לא הייתי מעביר את הנושא הזה בקורס הראשון, מפני שזה מקצוע מאוד מורכב. צריך ללמד אותו בצורה מאוד זהירה, כדי שלא ייראה שאתה עוסק במיסטיקה, בניו אייג', בכל מיני פילוסופיות אחרות או באיזה שהם רעיונות נשגבים.

החומר של "תפיסת המציאות" צריך להתבסס על דעות רציניות של מדענים, שמראות, שבראש ובראשונה, זהו מדע, זוהי פיזיקה, שנובעת מתוך חקר העולם, ולא מאיזה שהם מקורות עתיקים ומסקנות שהומצאו. כלומר, מה שאנחנו מדברים עליו זה לא סתם נדמה לנו, אלא מבוסס על נתונים מדעיים. ומהם כבר מתחברת תמונה מסוימת של תפיסת העולם שלנו, של ההרגשות שלנו, ההתרשמויות, העיבודים של המידע הפנימי, באיזה אופן אנחנו מתקשרים עם העולם, מה זה המנגנון הזה "אני – אדם", ומה אני בכל זאת רואה.

אני חוזר, לא כל אחד מההמונים מסוגל לתפוס את זה בצורה נכונה. אני פוחד שהנושא הזה לא יהפוך לאבן נגף, שלא יזמין באדם דחייה או שלא יכניס אותו לקהות חושים, שכתוצאה מזה האדם מתנתק, ולמעשה לאחר מכן כבר לא יכול לתפוס ולהבין אותך, מפני שאתה לא מדבר איתו באותה הרמה שבה דיברת על בעיות החיים וסידרת אותם לפי הסדר. אי אפשר להוריד כאן את ההסבר עד לתפיסה הרגילה שלו.

את הנושא הזה צריך לכלול בלימוד של המורים, ושוב לא במובן שהם יהיו מוכנים ללמד את החומר הזה, אלא להשכלה כללית.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 22.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עקרונות היסוד של הקורסים
אופן בניית הקבוצות
חבילת מידע על החברה העתידית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest