דף הבית / קשורים זה לזה

קשורים זה לזה

"בדורנו זה, כשכל יחיד מסתייע באושר החיים שלו, מכל מדינות העולם, הנה הכרח הוא, שהיחיד נעשה בשיעור הזה משועבד לכל העולם כולו, כמו הגלגל בתוך המכונה. ולפיכך אין להעלות על הדעת את האפשרות לעשות סדרים טובים ומאושרים בדרכי שלום במדינה אחת, כאשר לא יהיה כן בכל מדינות העולם, וכן להיפך. כי בתקופתנו אנו, כבר מקושרות המדינות בהספקת משאלות החיים, כמו היחידים במשפחתם בתקופות הקדמוניות, ולפיכך אין לדבר ולעסוק עוד, מסדרים צודקים המבטיחים שלום מדינה או אומה אחת. אלא רק משלום העולם כולו. כי טובתו ורעתו של כל יחיד ויחיד בעולם תלוי ומדוד במידת טובת היחידים שבכל העולם כולו". (בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם")

אנחנו מתקרבים למצב הזה. אנחנו רואים היום איך כולנו סובלים מהווירוס, כל העולם סובל ורואה שמפעלים קורסים, ההתקשרות בין המדינות, דרכי האספקה, הכול קורס ולא ידוע מה יקרה. אם נעשה אחר כך חשבון מה הפסדנו, אז נראה שהפסדנו הכול.

אנחנו נגיע למצב שנגלה באיזשהו מקום את המקור למגפה וכל העולם תלוי במקום הזה, כי משם יכולה להתפשט איזו מחלה, איזה וירוס. אחר כך יתגלה במקום אחר עוד משהו, ובמקום אחר עוד משהו. עד שנגלה שכולנו קשורים זה לזה, ואין לנו ברירה אלא לקבל את עצמנו כמערכת אחת. עד שנקשור בין כל מערכות הבריאות, האספקה, בכל העולם, ונדאג לכל העולם. כי כל עוד יש בעולם מישהו חולה וסובל, אני לא יכול להיות בטוח שיהיה לי טוב.

לכן יש לפנינו עכשיו תהליך של הכרת הרע בקשר בינינו, שעכשיו מתגבר יותר ויותר. ואין לנו ברירה אלא להבין שרק בקשר טוב בינינו נגלה חיים בטוחים, נכונים וטובים. ואם לא יהיה קשר טוב, אז לא נהיה בטוחים מה יקרה מחר.

 

מתוך שיעור הקבלה היומי, 23.12.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest