דף הבית / חינוך, ילדים / קשורים ברשת אחת

קשורים ברשת אחת

בעבר היינו מלמדים את עצמנו ואת ילדינו כיצד לחיות בעולם הישן, על בסיס כל הניסיון שנצבר בו במשך כל ההיסטוריה שלו. אולם היום כל הניסיון כבר אינו שווה דבר! אנחנו ניווכח בכך מיום ליום, מחודש לחודש, כשנגלה את עצמנו בעולם בלתי מובן לחלוטין.

לא נבין מה קורה פתאום עם העולם הזה, פעם במקום אחד ופעם במקום אחר. הרי עכשיו הוא מתקדם ומתגלה בפנינו בצורת מערכת קשורה, אנלוגית ולא ספרתית-דיסקרטית. העולם הזה כבר אינו מורכב יותר מחלקים נפרדים ומנותקים, שלכל אחד מהם יש חופש כלשהו במעשיו.

תכונת המערכת האנלוגית היא הקשר ההדדי המוחלט, מההתחלה ועד הסוף, בכל המצבים שלה. זה דומה לגוף חי שלא ניתן לשנות בו דבר מבלי להשפיע על התנהגותם של שאר החלקים. אם לא נרגיש לאיזו מערכת נכנסנו, אם לא נבין עד כמה המצב תלותי ושברירי – לא יהיה לנו סיכוי. לכן כל אדם יהיה חייב ללמוד את חכמת הקבלה.

עד עכשיו לימדנו את ילדינו כיצד לחיות בעולם האגואיסטי. אולם היום זה כבר לא יעזור. אנחנו חייבים להביא גם לילדים וגם למבוגרים, לכל אחד שעדיין מתכוון לחיות על הפלנטה הזאת, את הידיעות על העולם שפתאום נפל על ראשנו.

אם בעבר מערכת ההשגחה העליונה העניקה לכל אחד מאיתנו חופש כלשהו, היום יורדת עלינו רשת כזאת של כוחות, שתעמיד כל אחד בדיוק במקום שלו, מבלי להשאיר לו כל חופש. אם הוא יזוז, הוא ישפיע על כל המערכת. כל אחד שיתחיל לנוע למקום אחר יזעזע את כל המערכת, ולכן היא תתנהג בצורה בלתי צפויה לחלוטין. וזה יתגלה לנו יותר ויותר, בצורה נוראית.

לפני יומיים הייתה לי פגישה עם נשיאת ארגון אונסק"ו. היא הבינה אותי מהר מאוד ושאלה: "אז אתה חושב שהלימוד היום צריך לעסוק במערכת הכללית?"

בדיוק בכך טמון פתרון הבעיה: אנחנו חייבים ללמד גם את הילדים וגם את המבוגרים כיצד להתקיים בעולם החדש שאליו פתאום נפלנו. האנשים בינתיים אינם מבינים ואינם מרגישים את זה, הם מקבלים את זה בקושי רב, על אף שהתוצאות כבר נראות לעין בכל מקום. האדם אינו רואה את מה שאינו רוצה לראות. בסופו של דבר הייסורים יחייבו אותו לפקוח את העיניים. אך אנחנו צריכים להפיץ את הידיעה הזאת, בלי לחכות למכות, כדי לצמצם את הייסורים ככל הניתן.

מתוך שיעור בנושא "לימוד חכמת הקבלה", 04.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העולם שמעֶבר לקו האדום
כולנו ב"חלון" אחד
שב על ספסל הלימודים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest