דף הבית / כלכלה / כסף / קריסתה של המערכת הליברלית העולמית

קריסתה של המערכת הליברלית העולמית

photo_rav_gh70_125.jpg

דעתו של אלכסנדר דוגין, מתוך ספרו החדש "המשבר – סופה של התיאוריה הכלכלית": "המשבר הוא אינו כלכלי, הקריסה שקרתה היא בדגם הליברלי של המערכת הכלכלית. זוהי קריסת המערכת הקפיטליסטית העולמית – כולם מחפשים אחר ישועה ובאמת צריך להתכונן לגרוע מכל.

צריך להאריך את הזמן, כדי שהעם יספיק להכיר בכל הרצינות של התהליכים שקרו וכדי לפתח תוכנית הצלה אלטרנטיבית, לפתח מערכת כלכלית חדשה. כל התוכניות הכלכליות הקודמות כתובות על פי היגיון הגדילה הבלתי הפיכה של הכלכלה. על העיקרון הזה עבדו כלכלנים ליברלים כמו רוברט מרטון ומיירון שולס והם קיבלו על כך פרס נובל. הם הוכיחו בשנת 1997 שהמשבר שאנו חווים כעת, בכלל לא יכול להתרחש אי פעם ושגדילת השוק הפיננסי היא אינסופית.

כעת הציפיות קרסו. אך גם היום לא קיימת אפילו סקיצה אחת של תוכנית חדשה. כולם עדיין מנסים להגן על הדגם הליברלי למרות שהוא כבר לא קיים. המשבר הנוכחי רציני יותר מהשפל הגדול בשנת 1929. אנחנו נכנסים לתקופה של אפוקליפסה, המערכת שנחשבה לשיטה היחידה הנכונה והאפקטיבית, קרסה".

תגובתי: הכלכלה משקפת את טבע האדם והקשרים החברתיים. הכלכלה הקודמת לא עובדת, כיוון שאנחנו, בלי להכיר בכך בעצמנו, נכנסנו ליחסים חברתיים חדשים – הטבע הכניס אותנו למערכת יחסים גלובליים ואינטגרליים ולכן הקשרים האגואיסטים הישנים שלנו, לא עובדים. אנחנו חייבים ללמוד את תכונות היחסים החברתיים החדשים ולחנך את האנשים לחיים בעולם החדש. יצירת היחסים החדשים בינינו תביא אותנו לאיזון עם הטבע, ואז כל התכניות החדשות שלנו יתגשמו!

ידיעות קודמות בנושא:
חמישה זעזועים גלובליים בכלכלה העולמית
500 בני אדם על מיליונר אחד
הכלכלה היא העתק של היחסים בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest