קריטריון של אמת

שאלה: איך אפשר למצוא את אותו הגבול, איפה שאני צריך לערוך בירורים אישיים ואיפה צריך לפנות לקבוצה לקבלת עזרה?

תשובתי: אין שום גבול. הכי טוב לעשות את זה במרכז הקבוצה. רק, ודאי, לא למלא ולסתום אותם בשאלות הקטנות שלך: איזה תפוח אדמה לקחת ולקלף או איזה מלפפון לקנות?

שאלה: האם דיון והחלטה קולקטיביים הם עדיפים יותר מאשר בירור אישי?

תשובתי: כל עוד אצלך אישית בפנים לא השתרשה הדעה הקולקטיבית, אז אתה פונה לדעה הקולקטיבית של הקבוצה. אחר כך זה יעבור ויתחיל לחיות בתוכך. אז אתה לא תצטרך לפנות לשום מקום.

שאלה: נניח, שלחבר צץ הרעיון לעבור לגור בישראל. האם הוא יכול לבוא עם זה לקבוצה, ומה שהיא תחליט זה יהיה הקריטריון האמיתי?

תשובתי: קודם כל, נקודת האמת היא לעשות את החברתי מעל לאישי. כאלה שאלות צצות כל הזמן. אנחנו בשום אופן לא מתנגדים למעבר של אדם לכאן, ולא משנה מאיפה הוא בא. אבל בעיקרון הוא צריך קודם כל לשאול את עצמו: "איפה אני מביא יותר תועלת?".

אתם יודעים איך בעבר היה ברוסיה: כאשר אדם היה מסיים את האקדמיה הצבאית, היו שואלים אותו "היכן אתה רוצה לשרת, חבר צעיר?", והוא היה עונה: "לאן שהמולדת תשלח אותי".

אם האדם מודרך דווקא על ידי התנאי הזה, על ידי כזה רף, כזאת דרגה, אז ודאי שהוא באמת חבר בעל ערך. אבל אם הוא רוצה לעבור בגלל מזג האוויר או שמזה יהיה לו כאן טוב יותר, אז זה בספק.

לכן אתה צריך לברר גם בקבוצה שלך וגם בקבוצה המרכזית איפה אתה באמת מועיל, ולאחר מכן להחליט אם יש לך אפשרות פיזית לעבור לפה. אבל העיקר זה, איפה אתה באמת תביא תועלת מרבית. זה הקריטריון של אמת.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.02.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest