דף הבית / אקטואליה / קריאת מכתבים אישיים של עובד זה חוקי

קריאת מכתבים אישיים של עובד זה חוקי

הערה: בית המשפט האירופאי לזכויות אדם קבע שמעסיק רשאי לקרוא התכתבות אישית של עובדים, במידה וההתכתבות בוצעה בשעות העבודה. ההחלטה התקבלה במהלך בירור בעניינו של המהנדס הרומני, בוגדן ברבולסקו, כאשר התברר שבזמן העבודה הוא עסק בהתכתבות בעלת אופי אישי במחשב.

תשובתי: זה דומה לכך שאני עובד במכונה מסוימת, ובזמן העבודה מכין מהחומר של המעסיק פריטים מהצד, ואחר כך מוכר אותם. אותו הדבר גם כאן, במחשב העבודה שלי אני צריך להשתמש רק לצורך ביצוע משימות שהמעסיק נותן לי ולא למען מטרותיי האישיות.

אמנם יש מקרים שבהם זה הכרחי, למשל בהקשר של בעיות במשפחה, או שמישהו מהקרובים חלה ונמצא במצב קשה וכדומה ואז זה עניין אחר. אך אם זה חוזר באופן שיטתי ואין לזה קשר לעניינים בעלי אופי דחוף, אז למה אני צריך בזמן העבודה לעסוק בכאלה דברים? זו גניבה – אני גונב זמן ומשאבים של המעסיק, כדי לשלוח תכתובת אישית. זה לא צריך להיות, את המהנדס הרומני פיטרו באופן חוקי. למעסיק יש את הזכות לקרוא ולדעת את כל מה שנמצא בבעלותו, המחשבים הם רכושו הפרטי, וכך גם זמן העבודה של העובדים. שמונה השעות שאדם מעביר במקום העבודה שייכות למעסיק, חוץ מעשר דקות כל שעה, שבהן הוסכם על יציאה לעשן או לשתות קפה, או אפילו לכתוב את אותו מכתב אישי, אבל רק בזמן הזה ורק אם המעסיק מרשה, זה לא נחשב לגניבה, אלא נכנס לתוך ההסכם עם המעסיק.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 14.01.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest