דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קריאה, זו כבר לא השיטה שלנו

קריאה, זו כבר לא השיטה שלנו

שאלה: בימינו, בתחילת תקופת התיקון, האנשים מפסיקים לקרוא ספרים. באיזו צורה הם יקבלו את כתבי המקורות?

תשובתי: היום כתבי המקור יכולים להיות מועברים לעולם רק בצורה ויזואלית.

אנשים באמת מפסיקים לקרוא, מפני שהם אינם יכולים ואינם מבינים את מה שכתוב. זה לא במקרה, אני בשום אופן לא אומר את זה לגנאי של הדור של היום, כי הדור נולד דווקא כדי לקבל מידע ויזואלי. קשה לו להפוך אותיות למשהו מובן ו"ניתן לעיכול", לעצמם, ובכלל הוא אינו מסוגל "לבלוע" את החינוך המיושן.

חבל על הזמן שהילד מעביר בבית הספר. פשוט מקלקלים אותו שם, כאילו שמנסים להתקין תוכנה ישנה במחשב של הדור החדש שאינה מתאימה לו. הוא לא יקבל ויקלוט אותה, הוא לא יכול לעשות "עבודת ליקוט" שלה לעצמו. לילדים נשארת תפיסה "מכאנית" נטו, ואפילו לא של החומר עצמו, אלא מהניסיונות להכניס אותו לתוכם, הגשת המידע עצמה היא לא נכונה, היא אינה תואמת לחוקים החדשים של "הכנסת מידע", אינה ניתנת לקליטה והבנה ועיבוד.

היום התצוגה הוויזואלית תופסת את המקום הראשון והיחיד. עידן הספרים הסתיים. זה לא בגלל שאנשים לא ירצו לקרוא, הם לא יוכלו לקרוא. היום לאנשים מתאים פורמט של כותרות וראשי פרקים, הם מסוגלים לתפוס רק כמה שורות מול העיניים, ויותר מזה הם פשוט לא רואים. אז מה אפשר לדרוש מהדור הצעיר?

היתרון של ההגשה הוויזואלית הוא בזה, שהיא מאפשרת לאדם לתפוס את המידע בכמה מישורים. זו לא רק "תמונה", אלא גם דיבור, גם כתיבה, גם קריאה במידה קטנה, גם מוזיקה וכולי. לכן בעצם לא מדובר על סתם צורה ויזואלית, אלא יחד עם התמונה, דרך ערוץ התפיסה הראשי, האדם מקבל גם מקורות נוספים. ולזה הוא מסוגל.

ומצד שני, את החומרים של חכמת הקבלה, דווקא להיפך, אנשים יקראו בכזאת צורה כפי שהיא כתובה, ובמיוחד על ידי בעל הסולם ששִכתב והתאים אותה לדורנו. ספרי המקור יהיו מבוקשים כמו קודם. מי שירצה לחדור פנימה ו"לחטט" שם באופן עצמאי, אז הוא בכל זאת יצטרך לפנות לספרי המקובלים.

מתוך שיעור על המאמר "תולדות חכמת הקבלה" של בעל הסולם, 17.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החינוך השבלוני
ספר או מסך מחשב?
לפתוח את הדלת אל המחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest