דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קפיצה אחת אל האושר

קפיצה אחת אל האושר

שאלה: פתגם יפני אומר: "צרות ייהפכו אותך לאבן יקרה". איך אתה מתייחס לזה?

תשובתי: זוהי פילוסופיה סמוראית, כי מדובר על דרך של ייסורים. אני סבור שאין לנו צורך בזה כלל, אנחנו הולכים בדרך שלנו. בשביל מה לנו ללכת אל האושר בדרך של ייסורים? אנחנו יכולים מיד לקפוץ מעליו, כמו שיהודים יודעים טוב מאד. למען האמת, אנחנו לא מצליחים בזה בינתיים, מפני שאנחנו לא רוצים להקשיב לשיטה שקיבלנו לפני אלפי שנים, חכמת הקבלה, אבל היא יכולה להביא אותנו אל האושר בקפיצה אחת.

הערה: אבל בכל זאת, כשהיו לך בעיות בריאותיות המורה שלך היה אומר שהוא מקנא בך, מפני שהוא רואה בזה סימן של התקדמות.

תשובתי: ודאי, הודות לייסורים האדם הופך להיות טוב יותר, מפני שהייסורים עובדים נגד האגו שכל הזמן רוצה ליהנות, ולכן בניגודיות לאגו מופיעה עוד מערכת אחת של מחקר והבנה. אבל זו אינה הדרך הנכונה! 

הנצרות אומרת: "אם נתנו לך סטירה בלחי אחת, תן גם את הלחי השנייה", זה לא נכון. אנחנו צריכים ללכת בדרך אחרת. חכמת הקבלה מסבירה הכול בצורה פשוטה מאוד: הבורא ברא את החיים והמוות, אז תבחר בחיים. אנחנו צריכים בכל הכוחות להשתוקק לטוב, לאהבה, לקלות, ולא להתחפר בתוך הייסורים. אין לנו צורך בהם. ללכת מרצוננו לגלות ולסבול שם, ומזה יהיה טוב יותר לכל העם, זו דרך לא נכונה לחלוטין! האגו בכוונה מושך אותנו לשם, וזו לא הגישה הקבלית כלפי העולם, כלפי ההיסטוריה שלנו, הייעוד שלנו.

הבורא מברך אותנו בשלום, באושר, באור, בחום, אבל בשום אופן לא בייסורים. כי בייסורים האדם לא מסוגל לברך את הבורא. הוא לא יכול לבכות ולומר: "כמה טוב לי איתך!". זה הרי שקר. לכן אסור לנו לפתח בעצמנו ייסורים, על זה מבוססת הנצרות. ואילו מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, זה לא נכון לחלוטין.

שאלה: אז מה זה אומר "לשמוח ברשעים שמתגלים לך"?

תשובתי: זה אומר לשמוח בפגמים שלך שמתגלים בתוכך. אבל אתה שמח מזה, ולא סובל. זוהי שמחה מבירור של התכונות העצמיות שלך שהתגלו עכשיו, ואתה רואה שאתה כבר יכול לתקן אותן. אם מלמעלה גילו לך אותן, זה אומר שאתה בטוח תתקן אותן.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 5.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest